:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
راهکار حل مشکلات اقتصادی چیست؟

طرح دیدگاه های اقتصادی کاندیدهای ریاست جمهوری با شروع مبارزات انتخاباتی

کاندیدهای ریاست جمهوری برنامه های اقتصادی خودشان را در شروع مبارزات انتخاباتی تشریح کردند
کد خبر: ۱۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۸


خبر اقتصادی: کاندیدهای ریاست جمهوری برنامه های اقتصادی خودشان را در شروع مبارزات انتخاباتی تشریح کردند.

جلیلی
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت که ساختار اداری کنونی کشور «در اجرای گفتمان انقلاب اسلامی ناتوان است.»
وی افزود که دشمنان خارجی از ساز و کارهای ناکارآمدِ اداری در زمینه‌های اقتصادی به منظور تضعیف اقتصادِ کشور بهره می‌برند.
جلیلی گفت: «اولویت هر کسی که از سوی مردم برگزیده می‌شود، باید تغییر ساز و کار (اداری) کشور باشد.»
نامزد یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد که در زمینه‌های مختلفی چون اقتصاد و فرهنگ باید از یک الگوی اسلامی استفاده شود. وی همچنین خاطر نشان کرد که بهبود رفاه مردم هدفِ غاییِ اسلام است.

رضایی
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام،در جمع مردم چابهار در استان سیستان و بلوچستان گفت: «دولت آینده با مشکلاتی نظیر بیکاری، تورم، بی‌ثباتی بازار ارز، صادرات و واردات و کاهش ارزش پول ملی مواجه است که باید قدرت حل آن را داشته باشد.»
رضایی تاکید کرد که کشور برای حل مشکلات موجود نیاز به ایده‌های نو دارد. وی گفت: «امروز مشکل و مسئله اساسی ما، مسئله اقتصاد، گرانی، بیکاری و عبور از عقب‌ماندگی‌های ما در جهان است که باید با سرعت آنها را جبران کرد.»
رضایی همچنین بر اهمیت انجام اقدام سریع برای حل موضوع کاهش ارزش پول ملی تاکید کرد و گفت: «با توجه به اینکه ارزش پولی ما سقوط کرده است برای بالا بردن ارزش پولی کشور باید تمام ارزهای کشورهای خارجی به کشورمان سرازیر شود تا بتوانیم ارزش ریالی خود را به بالاترین قله برسانیم زیرا ارزش پولی ما ناموس ماست.»

غرضی
غرضي در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه اقتصاد ايران در طول دو سال گذشته تضعيف شده است گفت: دولت وي بيش از بودجه ساليانه‌ي تخصيصي هزينه نخواهد کرد، چرا که نقدينگي بيشتر سبب افزايش نرخ تورم خواهد شد.
محمد غرضي همچنين دولت محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور کنوني را به سبب نرخ بالاي تورم و فاصله بسيار ميان غني و فقير مورد انتقاد قرار داد.

قالیباف
شهردار تهران،با انتقاد از  سوء مدیریتی که این موقعیت سخت مالی را در کشور به وجود آورده است گفت: که کابینه‌اش متشکل از افرادی خواهد بود که مهارت‌های مدیریتی‌شان در زمینه بهبود اقتصاد کشور به اثبات رسیده است.
این نامزد انتخاباتی تصریح کرد که تمرکزش بر روی طرحی برای رشد اقتصادی کشور از طریق سرمایه‌گذاری و کمک به کسب‌وکارهای کوچک خواهد بود.
وی گفت تنها راه حل وضعیت اقتصادی موجود در ایران آن است که اقتصاد را از عواید حاصل از فروش نفت مستقل کنیم.

ولایتی
ولایتی درباره برنامه اقتصادی دولت آینده‌اش گفت: در هفته آینده برنامه کامل اقتصادی دولت را در معرض افکار عمومی قرار خواهم داد.
وی درباره اقدامات برای حل مشکلات اقتصادی خاطرنشان کرد: سه مرحله اقدام اقتصادی وجود دارد که مرحله اول حل بحران‌ها و مشکلات امروزی که دامنگیر مردم شده است، می‌باشد که مهمترین آن تزلزل اعتماد مردم به دولت است و دولت آینده ظرف مدت کوتاهی می تواند به گونه‌ای عمل کند تا اعتمادسازی نماید.
وی در ادامه افزود: طبق ارزش ملی، کنترل گرانی افسار گسیخته، تورم از دست رفته و به کارانداختن برخی شرکت‌ها از جمله راهکارها است که اگر صورت گیرد و دولت بازار را تنظیم کند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و از جمله راهکارهای فوری اقتصادی می‌توان به برنامه صدروزه اقتصادی اشاره کرد.
ولایتی در ادامه ابراز داشت: در رأس اتاق فکری دولت من، دکتر نهاوندیان قرار دارد و البته باید بدانیم که وظیفه رئیس جمهور، مدیریت افراد متخصص در حوزه‌های مختلف است.
این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه به دنبال تعدیل اقتصادی ۵۰ درصدی هستیم، خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که طی دو یا سه برنامه سلامت، بیمه سلامت رایگان شود و یک بیمه سراسری کامل به نام ایران تشکیل شود و با واقعی کردن بیمه‌ها، مردم پول کمتر از ده درصد پرداخت کنند.


عارف 
حمیدرضا عارف درهمایش بیداری اسلامی ، افق ها و انتخابات آینده از دانشگاهیان و نخبگان، اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را اقدام شجاعانه دولت احمدی نژاد دانست و در عین حال افزود: البته همه شرایط برای اجرای این قانون آماده شده بود.
وی گفت: در دولت اصلاحات در چارچوب هدفمندی یارانه ها ، قیمت آرد از کیلویی ۴۵ ریال به ۷۵ ریال افزایش یافت این مصوبه دولت آنقدر با فشارهای مختلف مواجه شد که در دو هفته مجبور به لغو آن شدیم.
عارف افزود: اگر رییس جمهور شوم اجرای مرحله نخست قانون هدفمندی یارانه ها را بر اساس قانون به آخر خواهم رساند و پس از ارزیابی ، برای اجرای مرحله دوم آن برنامه ریزی و هدفگذاری خواهم کرد.
وی درباره هدف‌گذاری‌های خود برای آینده کشور گفت: ما به دنبال این هستیم که کشور از نظر بهره‌وری رشد هشت درصدی داشته باشد همچنین تورم را از طریق برقراری انضباط مالی و بردن نقدینگی به سمت تولیدات همچنین اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و... کاهش دهیم. طرح گردشگری کشور پتانسیل بالایی دارد و با هدف‌گذاری مناسب می‌توان یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کرد که ۲۰۰ هزار فرصت از طریق صنعت گردشگری محیا می‌شود.

حداد عادل
غلامعلی حدادعادل در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که به همت انجمن اسلامی این دانشگاه در تالار اجتماعات شهدا برگزار شد با اشاره به راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی ایران گفت: یکی از این راهکارها استفاده از توان، دانش و تخصص استادان اقتصادی است که وابسته به جریانات ثروت و قدرت نیستند.
وی با بیان اینکه راه‌حل مشکلات اقتصاد ایران کلاسیک نیست افزود: نمی‌توانیم راهکارهای حل مشکلات خود را در کتاب‌ها پیدا کنیم زیرا دشمن دائما با تمام توان در اقتصاد گره وارد می‌کند بلکه باید برای دور زدن تحریم راه‌حل‌های ویژه‌ای پیدا کنیم.
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص کاهش نرخ بیکاری بیان داشت: رفع بیکاری مستلزم سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
0
0
هر کاندیدایی که برای رساندن دلار به 100 تومان برنامه داره امکان پیروز شدنش بیشتره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
0
0
کسی که بتونه مانند یک سرباز برون مرزی بازارهای اروپا و آمریکا و چین رو از دستشون دربیاره و دلار 100 تومنی وارد بازار کنه برنده انتخاباته.
said
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
0
0
ای کاش رحیم مشایی رییس جمهور میشد