:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

مطالبات شهرداری از دولت ۲۷۰۰ میلیارد تومان است

سرپرست معاونت اقتصادی مالی شهرداری تهران گفت: بر اساس تایید سازمان حسابرسی، مطالبات شهرداری تهران از دولت، 2 هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۲۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
اقتصادگردان- زریر نگین‌تاجی، درخصوص سوددهی شرکت شهروند گفت: بر اساس آخرین گزارشی که در بازه زمانی 8 ‌ماهه نخست امسال بوده، این شرکت حدود ۴۰میلیارد تومان سود داشته است.

سرپرست معاونت اقتصادی مالی شهرداری تهران درخصوص واگذاری شرکت شهروند به بانک شهر نیز گفت: شرکت شهروند مبالغ زیادی به بانک‌های کشور به‌ویژه بانک شهر بدهکار است اما شهرداری تهران علاقه‌مند است که شهروند را به عنوان یک برند ملی حفظ کند و از دست ندهد. لذا ما فرایند واگذاری را معکوس کردیم و به سراغ اخذ مطالبات سنگین شهرداری از دولت رفتیم.

وی ادامه داد: بر اساس تایید سازمان حسابرسی، مطالبات شهرداری تهران از دولت، 2 هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و در دو حوزه بافت فرسوده و توسعه مترو نیز مطالباتی از دولت داریم که پیگیر دریافت آنها هستیم.

نگین‌تاجی درخصوص نحوه تامین کالاهای شهروند در هنگام نوسانات ارزی و مشکلاتی که برای این شرکت به وجود آمد، گفت: در بحران ارزی نه‌تنها شرکت شهروند بلکه بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی در کشور با مشکل مواجه شدند اما خوشبختانه با تدابیر و سیاست‌های اتخاذشده و تلاش مدیرعامل این شرکت توانستیم این دوره را پشت‌سر بگذاریم و امروز کالاهایی با کیفیت مناسب در فروشگاه‌های شهروند عرضه می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت شهروند ویترین اقتصادی شهرداری تهران قلمداد می‌شود.