:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵

3 فضای منتخب برای ایجاد پلازا در تهران مشخص شد

رییس کمیته معماری شورای شهر تهران گفت: باغ فردوس، پیاده راه برادران مظفر و پیشخوان ورودی راه آهن 3 فضای مناسب برای ایجاد پلازا در پایتخت است.
کد خبر: ۱۲۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
اقتصادگردان- علی اعطا در جلسه کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای اسلامی شهر با موضوع «بررسی مواضع پیشنهادی به منظور ایجاد پلازا در شهر تهران» افزود: توجه به گسترش فضای پیاده راه و حضور پررنگ تر شهروندان در شهر یکی از اهداف و برنامه ریزی های کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر است و این موضوع در دستور کار مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: موضوع شهر پیاده مدار هم در برنامه 5 ساله شهر تهران و همین طور لایحه سوم توسعه آمده ‌است، به همین دلیل نباید از این موضوع غافل شد. به گفته این عضو شورای شهر، شهردار جدید پایتخت به موضوع پیاده‌راه و پیاده‌محوری در شهر تاکید دارد و می توان با همراهی سازمان زیباسازی شهر تهران و مناطق 22گانه شهرداری تا انتهای امسال این موضوع را به مرحله اجرا رساند.

برزین ضرغامی، رییس سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه سازمان متبوعش تلاش می کند تا تعامل بیشتری با شهروندان داشته باشد، گفت: سعی می کنیم با ایجاد فضای مکث و فضاهایی برای پیاده روی در شهر فرصت حضور بیشتر شهروندان را در گوشه و کنار پایتخت فراهم کنیم.