:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

تولید 20 درصد محصولات فولادی طولی کشور در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: تولید محصول نهایی شرکت‌های فولادی استان طی 6 ماهه امسال یک میلیون و 930 هزار تن معادل 20 درصد تولید محصول طولی فولادی کشور می‌باشد.
کد خبر: ۱۲۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
اقتصادگردان- «حسین نجاتی» با اعلام این خبر اظهار کرد: این استان از نظر ظرفیت بالقوه تولید، با تولید بالغ بر 1.5 میلیون تن شمش فولاد معادل 15 درصد ظرفیت کشور و 5.5 میلیون تن مقاطع فولاد ساختمانی معادل 24 درصد ظرفیت کشور، یکی از قطب‌های فولادی در محصولات نهایی و طولی است. 

وی هم‌چنین از رتبه اول کشور و چهارم استان در میان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در تولید مقاطع طولی خبر داد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی میزان تولید واحدهای فولادسازی استان در سال جاری را 950 هزار تن فولاد خام و سه میلیون و 500 هزار تن محصولات نهایی اعلام کرد و گفت: این میزان تولید در هفت ماهه امسال برابر با 610 هزار تن فولاد خام و دو میلیون و 144 هزار تن محصول نهایی است و پیش‌بینی می‌کنیم که تولید صنعت فولاد استان تا پایان سال جاری به رقمی بالغ بر یک میلیون و 50 هزار تن در فولاد خام و بیش از سه میلیون 680 هزار تن محصول نهایی برسد. 

نجاتی میزان صادرات واحدهای فولادی استان طی هفت ماهه سالجاری را معادل 153 هزار برشمرد و افزود: میزان ارزآوری هفت ماهه امسال بالغ بر 65.5 میلیون دلار است.