وی با تاکید بر نقش رسانههای نوین و اثرگذاری ۴۰ تا ۵۰ درصدی آنها و اینکه هنوز به بلوغ نرسیده و ساختارمند نیستند تاکید کرد: با وجود این ما شاهد فعال شدن UGC و تولید محتوا توسط کاربران هستیم.
رییس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر لزوم ساختارمند شدن رسانههای نوین اظهار کرد: در حال حاضر توازن مناسبی در موضوعات مطرح در فضای رسانهای نوین کشور وجود ندارد. برای مثال در حوزه سرگرمی، تولید محتوا در شبکههای اجتماعی بیش از حد تعادل است.
فیروزآبادی ادامه داد: برخی موضوعات مانند مباحث اقتصادی ضروری است که علاوه بر شفافسازی، آگاهیبخشی دربارهی آنها مورد توجه قرار بگیرد، همچنان که به کارگیری ابزارهای پولی مالی جدید در دنیا حوزههای جدیدی را ایجاد کرده و این حوزهها نیازمند آگاهیبخشی است.
وی همچنین با اشاره به تحریمهای آمریکا علیه ایران بیان کرد: در دور جدید تحریمهای آمریکا، در رسانههای نوین برای مردم فضاسازی نکردهایم، شاید علت آن این باشد که مردم بیشتر درگیر موجهای نوسان قیمتها شدند. اما کاری که آمریکا با ایران کرد، در طول تاریخ بینظیر بوده است. تحریم آمریکا برای ایران سابقه 40 ساله دارد و جدید نیست اما این بار آمریکا همه دنیا را تحریم کرد که با ایران رابطه نداشته باشند و این زورگویی آشکار است.