:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵

وزیر راه و شهرسازی:خط ریل بم – جیرفت مطالعه شده و کار اجرایی آن آغاز می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: فعال کردن فرودگاه، ریل و پارک لجستیک نقش مهمی در شکوفایی ظرفیت اقتصادی بخش کشاورزی جنوب کرمان دارد.
کد خبر: ۱۲۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
اقتصادگردان- محمد اسلامی در نشست قبل از کلنگ‌زنی پروژه ملی راه آهن بم - جیرفت افزود: توجه به توسعه متوازن و پایدار بسیار مهم است و بسیاری از آسیب‌ها در کشور ناشی از این مساله است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه خط ریل در کشورتصریح کرد: جهت گیری دولت تدبیر و امید برای توسعه ریلی سرعت خوبی داشته است و رییس جمهور در اوایل کار دولت گفت، پنج استان به ریل ملحق می شود، که دو استان محقق شده و سه استان دیگر در حال اجراست لذا این وعده با اهتمام ویژه محقق می‌شود.

اسلامی بیان کرد: یکی از محورهای مورد توجه در همه شرایط توسعه کلی ترانزیت است که کریدور شمال به جنوب و بالعکس یکی از اولویت‌های مهم وزارت راه است که در این راستا توسعه سواحل مکران بسیار مهم بوده چرا که ایجاد بندر جاسک یک فرصت برای کشور است.

وی ادامه داد: منطقه جاسک و ساحل مکران برای انتقال گاز و تولیدات پتروشیمی یک محور مهم اقتصادی است که باید از جیرفت عبور کند تا به شبکه سراسری ریل متصل شود.

وزیر راه و شهرسازی با شاره به احداث خط ریل بم- جیرفت – جاسک افزود:خط ریل بم – جیرفت مطالعه شده و کار اجرایی آن آغاز می شود اما محور جاسک به سمت شمال کشور یعنی جیرفت باید مطالعات آن تکمیل شود لذا این مطالعات باید تامین اعتبار شود.

اسلامی تصریح کرد: به امید شکوفایی اقتصادی منطقه، این طرح مهم استراتژیک را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان این مطلب که شهر جیرفت نیاز به باز آفرینی دارد تصریح کرد: بازآفرینی شهری یکی از نکات بسیار مهم است و شرکت بازآفرینی از شهر جیرفت بازدید کردند و نوسازی بافت فرسوده آن را در دستور کار قرار دارند تا شاهد جیرفتی سر پا باشیم و شهر را زنده و با نشاط و دارای ساختمان های مقاوم داشته باشیم.

وی بیان کرد: در طرح جامع شهرسازی جیرفت پارک لجستیک برنامه ریزی شده و با کمک بخش خصوصی این مهم محقق می شود تا شاهد اشتغال زایی و شکوفایی اقتصادی را در این شهر باشیم.

با این کلنگ‌زنی پروژه ملی خط ریل بم جیرفت به طول ۱۱۳ کیلومتر آغاز شد. اعتبار قطعه اول آن ۶۰ میلیارد ریال است. ادامه این پروژه ریل جیرفت جاسک است که آبهای سواحل مکران را به خط ریل سراسری کشور وصل می‌کند که طول آن 650 کیلومتر خواهد بود.