به اعتقاد دبیرکل کانون انجمنهای صنایع غذایی، صنعت غذا یکی از خصوصی ترین صنایع کشور است که توانسته با وجود عدم بهرهمندی از امکانات دولتی و امکانات بالقوه به این موفقیت در بازارهای بینالمللی دست پیدا کند؛ امکاناتی که به وفور در اختیار صنایعی همچون خودروسازی، پتروشیمی و معدن قرار دارد.
اقتصادگردان- کاوه زرگران موفقیت یکی از شرکت های بزرگ لبنی ایران در به دست آوردن رتبه
دهم پرفروش ترین برند بستنی در جهان توسط نشریه فوربز را دستاوردی ملی
برشمرد و گفت: صنایع غذایی توانسته است با بهرهگیری از روشها و ماشین
آلات روز دنیا نسبت به بخش کشاورزی توسعه بیشتری پیدا کند و به صنعتی مدرن
تبدیل شود و علاوه بر تامین نیازهای داخلی، بازارهای صادراتی را نیز تصاحب
کند.
وی با اشاره به ایجاد ارزش افزوده و ارزآوری بالاتر صادرات صنایع
تبدیلی در مقایسه با محصولات خام کشاورزی، برندسازی را یکی از ابزارهای مهم
برای توسعه صادرات در بازارهای بین المللی برشمرد و خاطرنشان کرد:
کارآفرینان برتر کشور سرمایههای ملی و شایسته احترام و امتیازات ویژه
هستند. این کارآفرینان توانستهاند با سرمایه شخصی خود برای ده ها هزار نفر
شغل ایجاد کنند، مالیات و بیمه به دولت پرداخت میکنند و نسبت به کسانی که
به طور مقطعی در پستی قرار می گیرند برای کشور ماندگارتر و اثربخش تر
هستند.
به گزارش روابط عمومی کانون انجمن های صنایع غذایی ایران،
زرگران تصریح کرد: در اقتصادهای بزرگ دنیا به نظرات و آرای کارآفرینان بزرگ
اهمیت بیشتری داده می شود و دسترسی آسان تری به مقامات تصمیم گیر کشور
دارند، چرا که کارآفرینی که ۳۰۰ میلیون دلار در سال صادرات دارد، اهمیت او
برای اقتصاد کشور کمتر از یک وزیر نیست.