:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
پس از ابلاغ قیمت‌های جدید

خودروسازان چند دستگاه خودرو فروختند؟

اوایل هفته گذشته با ابلاغ قیمت‌ جدید خودروهای داخلی عرضه این محصولات از سوی خودروسازان بزرگ آغاز شداز اوایل اسفند ماه سال گذشته با افزایش حدود صد درصدی قیمت خودروهای داخلی و به دنبال‌ وعده شورای رقابت برای کاهش قیمت خودرو، برخی مصرف‌کنندگان خرید این محصول را متوقف کردند
کد خبر: ۱۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶

خبر اقتصادی:از اوایل اسفند ماه سال گذشته با افزایش حدود صد درصدی قیمت خودروهای داخلی و به دنبال‌ وعده شورای رقابت برای کاهش قیمت خودرو، برخی مصرف‌کنندگان خرید این محصول را متوقف کردند.

پس از آن نیز از هفته گذشته با تعیین و ابلاغ قیمت‌های جدید، فروش خودروسازان بزرگ کشور پس از حدود سه ماه رکود، آغاز شد. در این شرایط خودروسازان از استقبال مردم از دور جدید عرضه محصولات خود خبر می‌دهند اما برخی فعالان بازار خودرو می‌گویند که رکود در بازار آزاد خودرو همچنان ادامه داشته و هنوز خرید از سوی عمده مصرف‌کنندگان آغاز نشده است.

در این شرایط عبدالله بابایی - معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو، می‌گوید: از آغاز فعالیت سایت فروش این شرکت تا ظهر چهارشنبه بالغ بر 6000 دستگاه از انواع محصولات از سوی مصرف‌کنندگان خریداری شده است.

وی اظهار می‌کند: سال گذشته در شرایط عادی نیز همین تعداد خودرو فروخته می‌شد بنابراین در وضعیت فعلی استقبال مردم فوق‌العاده بوده است.

امیر حسن امیری - مدیر بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، نیز در این زمینه می‌گوید: میزان فروش محصولات این شرکت در طول یک روز کاری از طریق نمایندگی‌ها و سایت فروش اینترنتی بیش از 2000 دستگاه بوده است. امیری نیز استقبال مردم از دور جدید فروش محصولات این شرکت را بالا می‌داند.

با این حال فعالان بازار خودرو معتقدند که اظهار نظر در این باره هنوز زود بوده و در هفته پیش‌رو نوع واکنش مصرف‌کنندگان به قیمت‌های جدید و جهت قیمت‌ها در بازار آزاد مشخص خواهد شد./ ایسنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
البرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
0
5
این یک تبلیغ دروغ است شاهد هم نمایندگی ها فروش است ..........
مدیر پایگاه روش های فروش متفاوت است اینترنتی، شرکتی سازمانی تعهد، امانی و....
پاسخ ها
ضد مونتاژ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
تبلیغ نکن خبر اقتصادی مردم دیگه گول امثال شما رو نمی خورند.
مدیر پایگاه ما تبلیغ نمی کنیم تحلیل می کنیم و حمایت از تولید را راهکار مناسب برای خروج از مشکلات اقتصادی می دانیم موضوع فقط خودروسازی نیست بلکه همه بخش های اقتصادی باید حمایت شوند تا تورم و بیکاری به تدریج کاهش یابد.
تکیه بر درآمد نفت و واردات وتعطیل شدن صنعت و تولید راه حل نیست و تجربه ای شکست خورده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
0
2
تو پیش فروش سکه هم اول میگفتند استقبال عالیه اما به یک ماه نرسیده اون معدود افراد ثبت نام کرده رفتند و پولشونو پس گرفتند و طرح کلا جمع شد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
0
0
تغيير روش قيمت‌گذاري خودرو

دنياي اقتصاد- شورای رقابت می‌خواهد از این پس خودروهای داخلی را در دو گروه متفاوت قیمت‌گذاری کرده و برای هر خودرویی نیز ضرایب مخصوص مربوط به ارزبری آن را لحاظ کند. بر این اساس، خودروها به دو دسته «داخلی» و «مونتاژی» تقسیم می‌شوند، که گروه اول شامل محصولاتی مانند پراید، پژو 405 و پارس خواهد بود و مگان و ماکسیما و تندر-90 و سوزوکی گرند ویتارا و... نیز در گروه دوم قرار می‌گیرند. خودروسازان بارها طی سه ماهی که از ورود شورای رقابت به ماجرای قیمت‌گذاری خودرو می‌گذرد، به نحوه تعیین قیمت‌ها اعتراض کرده بودند.
علیرضا
|
Germany
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
0
2
شما یه سر به این لینک برید تا ببینید این کارخانه ها چه تعریف هایی توی سایتشون منتشر کردند که حتی یه بچه هم میتونه بفهمه که این نظرات ساخته خودشون هست!!!!! واقعا تا کی دروغ...
خبر اقتصادی طرفداری اینها رو نکن اینها تولیدکنندگان ... هستند و کارشون باعث رونق اقتصاد نمیشه بلکه باعث هزاران مشکل و بدبختی و دلالیه ......

http://saipanews.com/view-892.html
مدیر پایگاه بین بد و بدتر بین خوب و خوب تر باید دقت کنیم
ما اینقدر پر توان و قوی نیستیم که اگر تولید کننده داخلی را کنار بگذاریم واردات خودرو از چین بهتر از آن باشد...
دلیل حمایت از تولید داخلی اینه که به دلایل مختلف بهتر از واردات است.
60 سال است که کارشناسان و سیاستمداران و بزرگان و دلسوزان کشور در مورد مضرات واردات گفته اند و باز هم باید گفت
وگرنه ما هم به مشکلات و دلالی و ضعف مدیریت و... انتقاد داریم و سال هاست که رسانه ها تذکر می دهند و انتقاد می کنند. امروز مصرف کنندگان به خاطر بالارفتن قیمت انتقاد می کنند اما رسانه ها سال هاست که در حال انتقاد هستند.
اما در عین حال استخوان این کارخانه های صنعت و تولید را نباید به واردات فروخت
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
0
1
شما که سایت اقتصادی دارید اگر پایه و بدیهیات یک اقتصاد روبه رشد و سالم و روبه پیشرفت رو بدونید، رقابت، صداقت با مشتری و افزایش کیفیت روزافزون مهم ترین بخش هاش هست،
همونطور که توی آمریکا و اروپا اگر واردات رو آزاد نمی کردند و باعث رقابت سالم و پر منفعت با خودروسازان ژاپنی و کره ای یا کشورهای دیگر نمیشدند الان نه فورد میتونست انقدر فروشش بالابره توی دنیا، نه بی ام مرسدس بنز آئودی، پژو یا حتی هیوندای می تونست ماشین هایی با این کیفیت و استاندارد تولید کنه و هر از گاهی با یه اختراع جدید توی صنعت خودرو همرو مبحوت و جلب خودش نمیکرد
انحصار تنها باعث کلاه رفتن سر مصرف کننده ها می شود، راه اینه که واردات رو آزاد کرد و خودروسازها اگر به جای بانک راه اندازی کردن و کارهای ... بکنند بروند پولی که از ملت میگیرند یک دهمش رو صرف کیفیت یا حتی مسائلی مثل طراحی بدنه ( با وجود اینهمه دانشجوی با استعداد طراحی صنعتی و پتانسیل خوب) بکنند هم به نفع خودشون هست هم به نفع ملت
ولی به حدی فقط به دنبال پول هستند که 20 سال درجا زدن و ضرر به جان و مال و آلودگی هوا هم براشون مهم نیست چون این پولها ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
0
0
بگید هیچی خیر خلاص مردم نمی خرند