:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
از سوی محققان کشور صورت گرفت

بومی‌سازی 50 درصدی فناوری سنسورهای انداره‌گیری فشار در نیروگاه‌ها

یکی از شرکتهای دانش‌بنیان با حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) اقدام به بومی‌سازی فناوری سنسورهای اندازه‌گیری فشار در نیروگاه‌ها و صنایع نفت و گاز کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
اقتصادگردان- طرح کلان بومی‌سازی تکنولوژی تولید ترانس‌دیوسرهای فشار (سنسورهای فشار)، به منظور قطع وابستگی‌های ایران به تجهیزات خارجی با هزینه تحقیقاتی نزدیک به یک و نیم میلیون یورو در حال اجرا است.

صنایع نفت، گاز، نیرو، فولاد، غذایی و کاغذ وابستگی شدیدی به این ترانسمیتر(ترانس‌دیوسرها) دارند که هم‌اکنون قسمت اصلی این تجهیز درحال بومی‌سازی است.

تاکنون ۵۰ درصد عملیات این طرح پیشرفت داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا یک سال آینده صد درصد این طرح تکمیل و اجرایی شود.

حسین مقدسی، مجری طرح اجرای این طرح را مانع خروج بیش از ۲۵۰ میلیون یورویی ارز از کشور دانست و گفت: این تجهیز بر اساس آخرین استانداردهای جهانی تولید شده است؛ بنابراین چنانچه در کشور اجرایی شود، قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را نیز خواهد داشت.

مقدسی خاطرنشان کرد: این طرح هم‌اکنون در مرحله تحقیقاتی است و برای خط تولید آن به سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون یورو نیاز داریم.

بر اساس اعلام صحا، مجری طرح با اشاره به اهمیت این ابزار، خاطر نشان کرد: این تجهیزات برای فرآیندهای نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاه، صنایع کاغذ، فولاد، دارویی، غذایی و هر جایی که نیاز به اندازه‌گیری فشار داشته باشیم، متصل شده و سپس فشار را با دقت اندازه‌گیری می‌کند. این تجهیز می‌تواند، فشار، اختلاف سطح و شدت جریان را به خوبی اندازه‌گیری کند.