:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
پیش‌بینی یک نماینده از آینده سکه و ارز

ارزیابی سخنگوی کمیسیون تلفیق از بازار ارز و سکه در چند ماه آینده

هفته گذشته محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی پیش بینی کرد که نرخ ارز در روزهای آینده روند نزولی خواهد داشت اما هنوز این اتفاق رخ نداده است این گونه پیش بینی ها در حالی مطرح می شود که سوالات و ابهامات پیرامون قیمت ارز و سکه طی روزهای آینده به خصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد
کد خبر: ۱۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۹


خبر اقتصادی: این گونه پیش بینی ها در حالی مطرح می شود که سوالات و ابهاماتی پیرامون قیمت ارز و سکه طی روزهای آینده به خصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد که شاید حتی با بررسی روند تغییرات قیمت سال گذشته هم نتوان پاسخ دقیقی برای آن پیدا کرد.

جعفر قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 92 مجلس اما معتقد است که بازار ارز با تغییر رییس جمهور حداقل به ثابت و در حالتی بهتر به کاهش قیمت می رسد. قادری در گفت و گو با نامه در ارزیابی از بازار ارز در چند ماه آینده، این بازار را تحت تاثیر عوامل مختلفی دانست که می تواند روی عرضه و تقاضای ارز تاثیرگذار باشد.

وی توضیح داد: عرضه ارز به تحریم و تغییرات حاصل از میزان صادرات نفت و محصولات غیرنفتی بستگی دارد؛ همچنین تقاضای ارز نیز به توانایی بانک مرکزی در کنترل و نظارت بازار وابسته است تا در نهایت تقاضا برای ارز زیاد نشود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: ارز برای سه مجموعه وادرات کالا،سرمایه گذاری خارجی و سفته بازی و حفظ قدرت خرید تقاضا می شود که این نوع سوم تحت تاثیر عوامل بازار سرمایه و پول است 

قادری اضافه کرد: اگر بازار سرمایه و پول بتواند نقدینگی جامعه را جمع کند شاید دیگر این نوع تقاضا در بازار نباشد ولی اگر بازار سرمایه و پول مشکلات خاص خود را داشته و به تبع آن بازدهی مناسب نداشته باشد طبیعی است که اشخاص حقیقی و حقوقی منابعشان را به سمت بازار ارز سوق می دهند که این باعث افزایش سفته بازی و در نهایت قیمت ارز می شود.
وی در خصوص تاثیر انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در بازار ارز گفت: تا زمان برگزاری انتخابات بعید است که اتفاق خاصی در بازار ارز بی افتد چون همه منتظرند تا نتیجه انتخابات مشخص شود بنابر این می توان گفت که همه چیز بعد از انتخابات مشخص می شود.



این عضو فراکسیون اصولگریان رهروان ولایت مجلس ادامه داد: البته با حضور گسترده ی مردم در انتخابات در بین گزینه های موجود، هر کسی انتخاب شود بهتر از رییس جمهور فعلی است.
قادری وضعیت بازار سکه را نیز همچون بازار ارز پیش بینی کرد و افزود: بعد از انتخابات قیمت ارز و سکه نسبت به نرخ های موجود کمتر می شود و یا حداقل به ثبات می رسد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ٩٢ مجلس در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در بودجه برای کاهش و یا ثبات بازار ارز گفت: در بودجه به دولت اجازه فروش اوراق مشارکت ارزی برای تامین بخشی از نیازهای ارزی داده شده است . همچنین برخلاف نظر دولت مقرر شد که ارز حاصل از درآمد نفتی به خزانه برگردد، رویکردی که خلاف آن باعث تلاطم بازار می شود.

وی تاکید کرد که رییس جمهور بعدی اگر قانونمند باشد و سیاست های اقتصادی را به درستی اجرا کند حداقل شاهد ثبات بازار ارز خواهیم بود.
قادری در عین حال گفت که رییس جمهور بعدی اگر ایراد و اشکالاتی را هم در لایحه ببیند، می تواند به مجلس اصلاحیه بدهد تا نمایندگان نسبت به رفع اشکالات اقدام کنند

کاهش40 هزار تومانی قیمت سکه در چهارشنبه ۱۸ارديبهشت 

 
عصر چهارشنبه قیمت سکه در بازار طلا با کاهش 40 هزار تومان و در قیاس با روز گذشته به 1 میلون و 310 هزار تومان رسید کارشناسان معتقدند کاهش کم‌سابقه و مداوم قیمت سکه در روزهای اخیر نشان‌دهنده بازگشت قیمت این کالای سرمایه‌ای به تناسب پیشینی و قیمت واقعی است درحالی که پیش بینی شده بود نرخ ارز کاهش یابد!