:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
مديرعامل بانك پارسيان مطرح كرد؛ ابهامات و مكانيزم سياست هاي جديد ارزي بايد مشخص شود

پرويزيان: مکانیزم اجرایی ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها روشن نیست

معامله ارز در بورس ممکن است شرایط را پیچیده‌تر کند، گفت: مانند همان اتفاقی که در مورد سکه آتی افتاد زیرا عرضه ارز در بورس مستلزم یک سری اقدامات و فراهم آورد یک سری زیرساخت‌ها است. روشن کردن تکلیف بخش‌های مختلف در بسته‌ ارزی بسیار مهم است اما همکاری عرضه کنندگان ارز هم دارای اهمیت است
کد خبر: ۱۱۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
اقتصاد گردان - مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه مکانیزم اجرایی ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها روشن نیست، گفت: اعلام شده که پتروشیمی‌ها ارز را باید به قیمت تعیین شده در بازار عرضه کنند و مابه التفاوت با قیمت ارز رسمی را به حساب خزانه دولت واریز کنند.
کوروش پرویزیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس در مورد بسته جدید ارزی دولت، گفت: بسته جدید ارزی از سوی بانک مرکزی در جهت مدیریت بازار و شفاف‌سازی گامی رو به جلو است.

مدیرعامل بانک  پارسیان با بیان اینکه بازار در بعضی  موارد دچار ابهام و گرفتاری بود، افزود: عمده این موضوعات هم خارج از بانک مرکزی بود و مسائل در بیرون بانک مرکزی دنبال می‌شد که  با اختیاراتی که سران سه قوه دادند و رئیس بانک مرکزی بعضی از جنبه‌ها را اعلام کرد انتظار می‌رود شرایط نسبت به گذشته به حالت خیلی بهتری برگردد مشروط بر اینکه اتفاق جدیدی پیش نیاید.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه  این اتفاقات، بخشی داخلی و بخشی بیرونی است، اظهار داشت: از جمله اتفاقات داخلی که ممکن است مسیر و شرایط را سخت‌تر کند، تصمیمات برای فروش ارز در بازار سرمایه است.

پرویزیان  با تاکید بر اینکه  معامله  ارز در بورس ممکن است شرایط را پیچیده‌تر کند، گفت: مانند همان اتفاقی که در مورد سکه آتی افتاد  زیرا عرضه ارز در بورس مستلزم یک سری اقدامات و فراهم آورد یک سری زیرساخت‌ها است. 

وی افزود: روشن کردن تکلیف بخش‌های مختلف در بسته‌ ارزی بسیار مهم است اما همکاری عرضه کنندگان ارز هم دارای اهمیت است.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه از سوی رئیس کل بانک مرکزی اعلام شده که پتروشیمی‌ها ارز را باید به قیمت تعیین شده در بازار عرضه کنند و مابه‌التفاوت با قیمت ارز رسمی را به حساب خزانه دولت واریز کنند، گفت: مکانیزم اجرایی کاملا روشن نیست اما مساله مهم این است که این ارز در بازار تزریق شود.

وی افزود: بنابراین اگر عرضه تنظیم شود و طرف تقاضا را هم دستگاه‌های متولی مثل وزارتخانه‌های  صنعت، کشاورزی و بهداشت تنظیم کنند حتما شرایط بهتر از گذشته خواهد شد.

مدیرعامل بانک پارسیان اظهار داشت: در بسته جدید ارزی فقط یک بازار وجود دارد و عنوان بازار ثانویه تحت‌الفظی است و براساس این بسته ارز به قیمت رسمی که دولت آن را تعیین می‌کند به کالاهای اساسی و دارو تعلق می‌گیرد به صورتی که مصرف‌کننده نهایی مطمئن شود کالا با قیمت مناسب به دستش می‌رسد.

پرویزیان اظهار داشت: قیمت ارز در بازار براساس تحولاتي که رخ می‌دهد تعیین می‌شود.