:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
ˈلوییس لیو تحلیلگر سرمایه گذاری در شرکت فیلیپ فیوچرز

تحلیلگر فیوچرز لندن : احتمال افزایش محدود قیمت جهانی طلا

قیمت جهانی طلا روز دوشنبه به بالاترین سطح خود در بیش از دو هفته گذشته نزدیک شد، اما احتمال می رود افزایش شاخص بازارهای سهام، افزایش قیمت این فلز گرانبها را در روز جاری محدود کند اگر به تحلیلهای فنی نگاه کنید،طلا هنوز هم دارای یک روند افزایش قیمت است
کد خبر: ۱۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۰


خبر اقتصادی: به گزارش خبرگزاری رویترز، آمار امیدوارکننده اشتغال آمریکا، این گمانه زنی که بانک مرکزی این کشور ممکن است اقدام به تشدید محرکهای پولی کند، را تضعیف کرد.

قیمت نقدی طلا در ساعت 06:24 روز دوشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن هفت دلار و پنج سنت افزایش یافت و به یک هزار و 477 دلار و 25 سنت در هر اونس رسید ، زیرا نرخ برابری یورو در مقابل دلار افزایش یافت. 

قیمت طلا جمعه گذشته در بازار لندن رکورد یک هزار و 487 دلار و 80 سنت، که بالاترین قیمت از 15 آوریل (26 فروردین) بود، را شکست ، زیرا کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا و تداوم برنامه تحریک اقتصادی از سوی بانک مرکزی آمریکا موجب افزایش خرید طلا با هدف محافظت از دارایی در برابر افزایش تورم شد. 

ˈلوییس لیوˈ تحلیلگر سرمایه گذاری در شرکت فیلیپ فیوچرز گفت: بازار تلاش می کند قیمت یک هزار و 487 دلار در هر اونس را تست کند و دو بار آن را تست کرده است. 

وی افزود: این پاسخ پرسش ˈچرا بازار به روند افزایش قیمتها کمک می کندˈ، است. 

این تحلیلگر ادامه داد: اگر به تحلیلهای فنی نگاه کنید، طلا هنوز هم دارای یک روند افزایش قیمت است. 

لیو گفت: برای اینکه طلا به منطقه ای وارد شود که انتظار برود قیمت تا مدت مدیدی افزایش خواهد یافت، دست کم قیمت باید رکورد یک هزار 530 دلار در هر اونس را بزند. 

در بازار کامکس نیویورک نیز بهای طلا برای تحویل در ماه ژوئن (11 خرداد تا 9 تیر) با 12 دلار و 70 سنت افزایش، یک هزار و 476 دلار و 90 سنت در هر اونس بود. 

در بازار لندن همچنین، قیمت تحویل فوری نقره با 16 سنت افزایش به 24 دلار و 24 سنت، پلاتین با دو دلار و 88 سنت افزایش به یک هزار و 498 دلار و 88 سنت و پالادیوم با یک دلار و 47 سنت افزایش به 691 دلار و 97 سنت در هر اونس رسید

همچنین در ساعت 06:24 امروز به وقت گرینویچ هر یورو معادل 3116/1 دلار و هر دلار معادل 22/99 ین بود.