:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

گلستان؛ نخستین استان در احداث شهرک‌ گردشگری

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گلستان نخستین استان در محدوده شمالی کشور است که مصوبه هیات وزیران برای احداث شهرک‌های گردشگری در آن اجرا خواهد شد، گفت: بنا به بررسی‌های انجام شده تصمیم داریم تا ۸ مکان را برای احداث این شهرک‌ها نهایی کرده و عملیات اجرایی را پس از تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی آغاز کنیم.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
اقتصادگردان- به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران در سال ۹۶ باید برای مکان‌یابی شهرک‌های گردشگری با هدف پاسخگویی به نیازهای موجود در این بخش اقداماتی انجام شود.

او ادامه داد: طبق قانون برای آغاز عملیات اجرایی این شهرک‌های گردشگری پس از اخذ مصوبه هیات وزیران باید مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی با هدف ارائه مکان‌های برنامه‌ریزی شده برای اسکان موقت و توسعه گردشگری در استان نیز گرفته شود که هم‌اکنون در حال پیگیری این مساله هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، اصلی‌ترین کارکرد این شهرک‌ها را جلوگیری از تخریب عرصه‌های طبیعی و سوق دادن تقاضاها برای ساخت و ساز به این نواحی اعلام کرد و افزود: همزمان با اجرایی شدن این پروژه تمامی دستگاه‌ها نیز مکلف به مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان بوده و باید در این مسیر ما را همراهی کنند.

به گفته او، وجه اصلی این اقدام آن است که می‌تواند سرمایه‌ها را به سمت مناطق برنامه‌ریزی شده هدایت کرده و در عین حال فضای جدیدی برای رونق سرمایه‌گذاری در این استان‌ها ایجاد کند.