:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

همکاری غول پتروشیمی آلمان با چین

شرکت باسف آلمان به تازگی یک تفاهمنامه همکاری به ارزش 10میلیارد دلار را برای ساخت یک مجموعه بزرگ پتروشیمی در چین امضا کرد.
کد خبر: ۱۱۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
اقتصادگردان- به گزارش پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ شرکت باسف آلمان (BASF) به تازگی یک تفاهمنامه همکاری (MoU) به ارزش 10میلیارد دلار را برای ساخت یک مجموعه صنایع شیمیایی و پتروشیمی بزرگ در استان جنوبی گوانگ دونگ چین به امضا رساند.

تفاهمنامه یاد شده در حضور آنگلا مرکل صدر عظم آلمان، و لی که چیانگ نخست‌وزیر چین امضا شد. این یادداشت تفاهم شامل ساخت یک مجموعه موسوم به Verbund است که در واقع زنجیره ارزش یکپارچه‌یی به شمار می‌رود که در آن یک شرکت حوزه‌های فعالیت متنوعی را در سراسر فرآیند تولید مدیریت و اداره می‌کند. باسف در تاریخ نهم جولای عنوان کرد: هزینه برآورد شده برای این پروژه 10 میلیارد دلار (معادل 8 میلیارد و 500میلیون یورو) است و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری سینگل (single) شرکت باسف تاکنون محسوب می‌شود. مجموعه جدید به‌طور کامل توسط این شرکت اداره می‌شود. انتظار می‌رود، عملیات ساخت و ساز مجموعه یادشده که قرار است نخستین مجتمع‌های آن تا سال 2026 شروع به کار کنند تا سال 2030 میلادی تکمیل شود. این پروژه در فاز اول شامل تعدادی مجتمع پتروشیمی شامل یک واحد کراکر بخار با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن است.