:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
تعداد نظرات: ۴۵ نظر
آغاز فروش خودرو

قیمت نهایی فروش 14 محصول خودروسازان اعلام شد

شرکت های ایران خودرو و سایپا قیمت فروش تعدادی از محصولات خود را که به تصویب شورای رقابت رسیده است اعلام کردند شورای رقابت قیمتهای جدید راتایید کردبه نظر می‌رسد با تایید قیمت‌های جدید از سوی شورای رقابت، بازی قیمت‌گذاری خودرو سرانجام به پایان رسیده است
کد خبر: ۱۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲


 خبر اقتصادی : طبق جدیدترین اخبار به دست‌ آمده نرخ‌های جدید به شرح زیر است:


1- پراید SL معادل 14 میلیون و 474 هزار تومان

2- تیبا SX معادل 18 میلیون و 790 هزار تومان

3- پژو 405 اس‌ال‌ایکس TU5 معادل 23 میلیون و 110 هزار تومان

4- سمند EF7 بنزینی 24 میلیون و 280 هزار تومان


قیمت باقی خودروهای داخلی نیز به زودی اعلام خواهد شد.

نمایندگان شرکت‌های خودروساز از صبح امروز در محل شورای رقابت حضور یافته بودند تا نظر نهایی این شورا درباره قیمت خودروهای داخلی را اخذ کنند. خودروسازان هفته گذشته سه سناریوی قیمتی متفاوت را برای بررسی و تایید به شورای رقابت ارائه کرده بودند.




شرکت های ایران خودرو و سایپا قیمت فروش تعدادی از محصولات خود را که به تصویب شورای رقابت رسیده است اعلام کردند.


 "عبدالله بابایی" مدیر بازاریابی و فروش ایران خودرو با اشاره به توافق نهایی خودروسازان با شورای رقابت اعلام کرد: از فردا فروش محصولات ایران خودرو با قیمت مصوب شورای رقابت آغاز خواهد شد .
بابابی قیمت جدید فروش 14 محصولی را که قیمت آن با شورای رقابت نهایی شده است به این شرح اعلام کرد:


ایران خودرو 

- پژو 405 بنزینی جی. ال. ایکس با کیسه هوای راننده 22 میلیون و 180 هزار تومان
- پژو 405 دو گانه سوز جی. ال. ایکس با کیسه هوای راننده 23 میلیون و 660 هزار تومان
- پژو 405 بنزینی اس.ال.ایکس با کیسه هوای راننده 23 میلیون و 110 هزار تومان
- پژو پارس سال با کیسه هوای راننده 26 میلیون و 970 هزار تومان
- پژوپارس معمولی دوگانه سوز با کیسه هوای راننده 28 میلیون و 280 هزار تومان
- سمند ال.ایکس سال بنزینی با کیسه هوای راننده 23 میلیون تومان
- سمند ال.ایکس سال دوگانه سوز با کیسه هوای راننده 24 میلیون و 850 هزار تومان
- سمند ال.ایکس ؛ ایی.اف.سون بنزینی با کیسه هوای راننده 24 میلیون و 280 هزار تومان
سمند ال.ایکس ؛ ایی.اف.سون پایه گاز سوز با کیسه هوای راننده 25 میلیون و 690 هزار تومان
- سمند اس.ایی با کیسه هوای راننده 20 میلیون و 620 هزار تومان
- وانت باردو بنزینی با ترمز ضد قفل 10 میلیون و 810 هزار تومان
- وانت باردو بنزینی با ترمز ضد قفل جدید 10 میلیون و 870 هزار تومان
- وانت باردو دوگانه سوز با ترمز ضد قفل 12 میلیون و 310 هزار تومان
- وانت باردو دوگانه سوزبا ترمز ضد قفل جدید 12 میلیون و 820 هزار تومان .


بابایی درباره قیمت و زمان فروش سایر محصولات این شرکت نیز به واحد مركزی خبر، گفت: به محض اعلام نرخ تورم بخشی سایر محصولات و تائید شورای رقابت ، فروش این محصولات نیز آغاز خواهد شد.



سایپا 

شرکت سایپا نیز قیمت سایپا 131 اس ال را براساس توافق با شورای رقابت 14 میلیون و 474 هزار تومان اعلام کرد.
قیمت خودروی تیبا اس ایکس فول نیز 18 میلیون و 790 هزار تومان به تأیید رسید.
شرکت سایپا اعلام کرد: قیمت بقیه محصولات این شرکت محاسبه و به شورای رقابت اعلام شده است و پس از تأیید شورای رقابت به زودی اعلام خواهد شد.
بنابر تصمیم مسئولان شرکت سایپا مشتریانی که خودروهای خود را از 17 بهمن سال گذشته تحویل گرفتند براساس قیمت جدید ، تفاوت دریافت خواهند کرد.

 قیمت های جدید فردا صبح روی سایت 
در همین رابطه "جمشید پژویان"رئیس شورای رقابت با بیان اینکه کارگروه خودرو قیمت های محاسبه شده خودروسازان را بررسی کرده است، گفت: قیمت های جدید تفاوت چندانی با قیمت هایی که قبلا شورای رقابت اعلام کرده است ، ندارد.
پژویان تصریح كرد: بررسی قیمت های محاسبه شده خودروسازان بر اساس متغیرهای آنها پایان یافته است و تا دو ساعت آینده خودروسازان می توانند قیمت ها را روی سایت های خود اعلام کنند.
وی گفت: قیمت های قبلی که مرکز ملی رقابت محاسبه کرده بود در برخی از موارد ، خودروسازان عددها را اشتباه اعلام کرده بودند که این موارد را تصحیح کرده اند.
پژویان افزود: خود مرکز ملی رقابت نیز ممکن است قیمت های جدید را فردا صبح روی سایت قرار دهد.
وی گفت: برای خودروهای غیر از این چهار خودروی پرتولید، روز گذشته خودروسازان متغیرهای لازم را به شورای رقابت ارسال کرده اند و ما نیز آنها را برای محاسبه تورم بخشی به بانک مرکزی فرستادیم و روزهای آینده برای این خودروها نیز تورم بخشی محاسبه و قیمت این خودروها قابل محاسبه خواهد شد.

فرمول

قیمت‌ها جدید خودروهای داخلی براساس دستورالعمل قیمت‌گذاری شورای رقابت محاسبه شده که به شرح زیر است:
(دو درصد - شاخص کیفیت + نرخ تورم) قیمت سال گذشته + قیمت سال گذشته = قیمت خودرو

به نظر می‌رسد با تایید قیمت‌های جدید از سوی شورای رقابت، بازی قیمت‌گذاری خودرو سرانجام به پایان رسیده است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
مجيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
13
همه سر كاريم
سبحان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
11
بعد از 4 ماه این شد چه فرقی کرد بدون هیچی این قیمت ابشن بخوای باید پول اضافه بدی اگه ندی شماره نمیشه بدتر شد که اینجوری گرونتر شد
مردم مسخره کردین .........
hojat
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
10
گرفتید مارو؟ بعد 6 ماه این شد؟با آپشن تیبا همون 19.500 در میاد.واقعا سر کاریم
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
2
9
باز جای شکرش باقیه پراید رو 30 میلیون نکردن !!!!!!!!!!!
بابک خرم دین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
8
همون اول میگفتین ملت علاف نمیشدن این بازیها لازم نبود
صدا
|
Kazakhstan
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
11
باید اونقدر نخرید تا این دوشرکت ورشکسته بشن کاسه کوزشونو جمع کنن برن خودرو ساز!!!!مسخره کردن مونتاژکارها.
به امید خدا ورشکسته میشن خودروهای خارجی با کمترین قیمت وبهترین کیفییت وارد کشور میشه ما ....... خلاص میشیم.هموطن 6 ماه نخرید فقط 6 ماه
مدیر پایگاه آیا منطقی نیست که تولیدکننده داخلی را بیش از واردات اجناس بی کیفیت خارجی احترام بگذاریم؟؟! چرا ما کارخانه و ماشینی که می بینیم را انتقاد می کنیم و از کیفیت و قیمت وآن ناراضی هستیم اما نمی پرسیم که وارد کننده فلان جنس بی کیفیت مثلا انواع قطعات یدکی لاستیکی وپلاستیکی در لوازم خانگی، ساختمانی، تسمه، و... کیست وچرا جنس بی کیفیت، میوه بی مزه و... وارد می شود.

چون کارخانه خودروسازی و برند تجاری و کارگر و ماشین و مدیرش روی زمین است بسیار مورد انتقاد است اما جنس تاجر ونام و شرکت آن مثل خودروسازی مشخص نیست و بابت این همه جنس بی کیفیت که در بازار می بینیم اعتراض نمی کنیم. چرا تحریم نمی کنیم چرا انتقاد نمی کنیم؟
هر کس جلوی چشم باشد و نامش مشخص باشد از او مالیات می گیرند و به او اعتراض می کنند اما هر کس نامعلوم باشد و جنس را بفروشد وسود کند و از بازار خارج شود کسی دنبال او نمی گردد که این اجناس بنجل و نامرغوب را چه کسی وارد کرد....

ِآیا شما مطمئن هستید که این راهکار یعنی تعطیل کردن و نخریدن مناسب است و آیا مطمئن هستید که به ما خودروی خارجی با کمترین قیمت و بهترین کیفیت را می دهند؟!
آیا وقتی نساجی وکفش ایران و پنبه وگندم ایران و میوه و گوشت ایران و.... تحت تاثیر افزایش جمعیت، واردات، تعطیلی خشکسالی و... دچار کمبود شد و از خارج آمد آیا بهترین پوشاک و اجناس از چین وارد شد؟
ایا کفشی که وارد کشور می شود اصلا قابل تعمیر هست؟
آیا شلوار و لباس در شان و در اندازه کیفیت مشابه ایرانی هست
آیا طعم میوه وارداتی که به زور کود شیمیایی در چین و .... تولید شده را می پسندید
آیا گوشت خارجی بهتر از طعم و مزه گوشت ایرانی است
دوستان به این سوالات جواب دهید هیچ تولید و کالایی مثل تولید وطنی نیست اشتباه نکنید باید مشکلات را حل کنید تا کیفیت وقیمت هم خوب شود
خودروسازی مشکل دارد قبول است اما تصور این که خودروی خارجی بهترین خواهد بود غلط است زیرا خودروی با کیفیت قیمت بالا می خواهد و با این قیمت و این نوع خدمات که ما بلد هستیم امکان واردات حدود 1 میلیون خودرو یا بیشتر وجود ندارد.

البته باید آزاد باشد تا هر کس مطابق سلیقه خود مصرف کند اما این موضوع با این درآمد ارزی و ریالی کشور جوابگوی همه کشور نیست به شاخص ها توجه کنید
باید منطقی وعاقلانه تصمیم بگیریم نه از روی عصبانیت
استخوان تولید ایرانی را دور نیندازید اگرگوشت آن را می خوریم
وقتی به فکر خود نباشیم کسی دلش برای ما نمی سوزد
پاسخ ها
آیدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
اتفاقا تصمیم عاقلانه همین هست که مردم نخرند تا رهایی ملت از دست مونتاژ کاران.
در جواب شما باید گفت بله ،در این کشور مثل 90 درصد دنیا که خودروساز نیستند اما "خودرو" سوار می شوند می توان با بهترین قیمت و بهترین خدمات و بهترین کیفیت اتومبیل سوار شد..
برای مثال زیاد دور نروید در جنوب ایران: امارات، کویت، عربستان،عمان، قطر، بحرین..(کشور دیگری وجود نداشت نام ببرم!!)
ضمنا ایران دومین اقتصاد منطقه طبق آمار مراجع معتبر دنیا است، پس طوری از کمبود ارز صحبت نکنید که انگار ما در بورکینافاسو زندگی می کنیم.

سوم شما یک کلام حق بگویید نتیجه بیش از بیست سال حمایت از خودروسازان و بازار انحصاری چه شد؟؟
پس به امید خشکیدن ریشه های ...مونتاژ کاران وابسته به خارج و چین ...
منتظرم ببینم وجود منتشر کردنشو داری یا نه جناب خبرگزاری
مدیر پایگاه فحش و ناسزا را پاک می کنیم اما نظر شما محترم است....
اما همچنان سوال می کنیم که اگر یک مورد در تاریخ وجود دارد بفرمایید که آیا صنعتی و تولیدی نابود شده و واردات جای آن را گرفته که مردم راضی باشند و کیفیت وقیمت بهتر شده باشد؟
آیا نساجی کشور افول داشت واردات چینی و.... با کیفیت و قیمت بهتر وارد شد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
6
بعد از 4 ماه این شد چه فرقی کرد بدون هیچی این قیمت ابشن بخوای باید پول اضافه بدی اگه ندی شماره نمیشه بدتر شد که اینجوری گرونتر شد
بابا دولتی که نتونه از پس 2 خودرو ساز بر بیاد که دیگه دولت نیست مردم مسخره کردین
پاسخ ها
جیب خودش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
زمانی که خودرو ساز به فکر جیب و سود خودشه و خودرو با پاینترین کیفیت و بالاترین قیمت میده دست مردم چرا باید مردم به فکر پر کردن جیب اینها باشن /کمی انصاف داشته باش /خون توشیشه کردن هنر نیست /
سود خودروساز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
شما دیگه سنگ خودرو ساز ها رو به سینه نزن
همین امثال شما باعث شدن قیمت خودروها به اینجا برسه. اگر یک مدت نخرید درست میشه.
ما باید سود وام های بانکی خودروسازها که معلوم نیست کجا خرجش کردن را بدهیم
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
2
باز جای شکرش باقیه پراید رو 30 میلیون نکردن !!!!!!!!!!!
آپشن نمی خوام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
2
بعد از 4 ماه این شد چه فرقی کرد بدون هیچی این قیمت ابشن بخوای باید پول اضافه بدی اگه ندی شماره نمیشه بدتر شد که اینجوری گرونتر شد
..............
آپشن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
2
بعد از 4 ماه این شد چه فرقی کرد بدون هیچی این قیمت ابشن بخوای باید پول اضافه بدی اگه ندی شماره نمیشه بدتر شد که اینجوری گرونتر شد
حق گو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
5
جناب خبر اقتصادی! سابقه شما در طرفداری محض از خودرو سازان در ذهن همه مردم باقیست. چند روزی کمتر جانبداری کردید ولی فکر نکنید چیزی عوض شده. شما همان خبر اقتصادی هستید حتی اگر برای پایین نیامدن آمار سایت کمتر از مونتاژ کازان طرفداری کنید.
مدیر پایگاه ما اگه به فکر آمار سایت بودیم توضیح نمی دادیم که شما ناراضی باشید حتما انتقاد تندتر می کردیم تا آمار بره بالا
ما هم مثل شما انتقاد داریم به کیفیت، قیمت گذاری، تاخیر در تصمیم گیری، طولانی شدن این روند که مردم را ناراحت کرده و... به سیاست های اشتباه چند سال قبل، به خالی شدن نقدینگی از کارخانه های خودروسازی
به بی توجهی به تغییر فضای کسب وکار و سه برابر شدن هزینه تولید و 16 برابر شدن نیاز خودروساز به نقدینگی و...
ما هم انتقاد داریم امایک فرق با شما و سایر دوستان داریم اولا نظر همه را محترم می شماریم و منعکس می کنیم چون حق شماست که خودروساز و مدیران ومسوولان نظر شما را متوجه شوند و دوما راضی به تعطیل شدن خودروسازی و تحریم نیستیم زیرا در چنین شرایطی موجب لطمه خوردن به صنعت، 3 میلیون سهامدار، اشتغال وسیع خودرو وتعمیرگاه هاو... قطعه سازی ها و... می شود
وگرنه ما طرفداری نمی کنیم فقط می گوییم کارخانه و صنعت کشور نباید تعطیل شود ماهم می گوییم باید واردات ازاد باشدبا تعرفه مناسب که صنعت کشور لطمه نبیند
دلیلش هم این است که برادر گرامی جناب حق گو
بعد از این که صنعت نساجی و کفش و... لطمه خورد فقط جای آن را اجناس بنجل چینی گرفت و ما نفت فروختیم تا واردات کنیم
وقتی انبار غله ایران یعنی سیستان و بلوچستان از تولید سنتی خود فاصله گرفت وقتی صادرات 300 میلیون دلاری پنبه کشور به صفر رسید و ما وارد کننده پنبه و گندم و... شدیم کیفیت و قیمت بهتر نشد.
وقتی به جای برنج و چای شمال وارداتی مصرف کردیم بهتر نشد
شما یک مورد مثال بزنید که تولید داخلی از بین رفته باشد و تعطیل شده باشد و بهتر شده باشد.
ما می گوییم اگر خودروساز اشتباه کرده و سیاست های آن اشتباه بوده چرا حالا باید ما نیز اشتباه کنیم و به تعطیلی و تحریم آن رضایت بدهیم
اگر اشتباه می کنیم نظر بدهید تا ما قانع شویم چون وابستگی به خودروسازی نداریم تنها براساس تجربه و شاخص ها نظر می دهیم ...
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
3
باز جای شکرش باقیه پراید رو 30 میلیون نکردن !!!!!!!!!!!
پاسخ ها
nader
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
نارضايتي مردم و رئيس جمهور در قيمت وقراردادهاي يك جانبه با مشتريان نيست در اينه كه چرا كارخانه اي بعد از چند دهه حمايت دولتي و مردمي هنوز سرپا نيست و خودرو سازان ما يك پرايد اهن پاره نتونستند بسازند. ولي كره در اين مدت ......
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
3
واقعا دستشون درد نکنه بعد 4 ماه الافی قیمت رو 300 هزار تومن کم کردند مسخرشو دراوردن
ارسطو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
5
هموطنان گرامی سزای گرانفروش کم فروش تحت حمایت و بدون رقیب نخریدن است مانمیگوییم مرغ همسایه غاز ایا بعد 30 سال مردم متولی ضعف مدیریت قیمت تمام شده بالا و بی کیفیت هستند اقای سایت خبراقتصادی لطفا بفرمایید اقایانی که با خودروی ملی دورافتخارمیزدن حالا چه شده هم خودرو ساز هم قطعه ساز70 درصدخودرو را واردمیکنن بازهم حمایت نظرات را گزینشی درج ننمایید
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
4
آقای خبرنگار حرف شما صحیح ولی بفرمائید تا کی این مردم باید هزینه بدهند و چماق ”تعطیلی صنایع“، ”بیکار شدن کارگران“، ”تعطیلی کسب و کار قطعه‌سازی“ را مدام سرشان بزنند که اگر خودروی خارجی آمد ال میشیم و بل می‌شیم ... تا کی باید این هزینه را داد. لزومی ندارد به خاطر الفاظی هم‌چون “ما هم بزرگترین کارخانه تولید خودرو را در خاورمیانه داریم“ از جیب مصرف کننده ایرانی هزینه کنیم. شرط اول یک بنگاه اقتصادی صرفه اقتصادی است اگر توان رقابت با جهان پیش‌کش، با همین همسایه خود را نداریم بهتر است به فکر کسب و کار دیگری باشیم شاید در آن موفق‌تر باشیم.
مدیر پایگاه کسب و کار دیگر را معرفی کنید...
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
6
جیب آقایان پر باشد ملت به درک!!!
به خدا ملت رو به مسخره گرفتند. چندین سال میگفتن که خودرو ملی همه ساخت داخله! حالا میگن که اینا ارز بری داره. دروغ تا چه حد.
بعد از اینهمه که مردم رو مسخره خودشون کردند این هم اعلام قیمتشون بود!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
2
مطمئن باشيد با اين اوضاع توليد قيمت ها از اين هم بالاتر خواهد رفت. مشكل اصلي افت توليد در اثر تحريم هاست . و تا وقتيكه امار توليد بالا نره اين قصه ادامه داره
پاسخ ها
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
موافقم بخدا
صدا
|
Kazakhstan
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
3
با تشکر از شما آقای خبرنگار بلاخره یکی پیدا شدکه یه جوابی هر چند اشتباه داد ولی من خوشحالم که صدای مارو به گوش همه برسانی من تمام صحبتهاتو خوندم و لطفا همه حرفهای منو رو سایت بزار تا دو کلمه حرف درست حسابی با هم بزنیم
صدا
|
Kazakhstan
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
3
اول در مورد بحث کشاورزی که مطرح کردید.رشته دانشگاهی من لیسانس کشاورزی .فرمودیید که ما محصولات مسموم کشاورزی از چین و... میخریم ولی طبق آخرین آماری که دارم قبل از اینکه استعفا بدم از سازمان کشاورزی مصرف کودهای شیمیایی وسموم دفع آفات در این بخش ومصرف بی رویه آبهای زیر زمین که سرمایه ارزشمند تر ازنفت است وصدها سال طول کشیده تا ذخیره شودجوری به ژیکره سلامت جامع ومنابع ارزشمند خاک وآب دارد صدمه میزند که تا چند ده بعد ما نسل آینده وفرزندان ما نه آبی برای تولیدمحصول دارند نه خاکی چون با مصرف کنونی کودهای شیمیایی تمام خاکهای ارزشمند کشاورزی ما شور شده ودیگر قابل کشت نخواهد بود.
sara
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
6
نخریم تا حساب کتاب بیاد دستشون
خدا کنه همشون ورشکست بشن تا اگه خودرویی هم می خریم ماشین باشه نه پراید چینی بی مصرف به ادعا که برسه می گن صد در صد داخلیه به فروش که می رسند میشه صد در صد وارداتی بعدش هم ثابت می شه همش چینی از اب در اومده اگه قراره ماشین خارجی سوار بشیم هیوندا یا فولکس سوار میشیم نه ...
وحيد
|
United States of America
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
4
دوست خوبم من نمي دونم كشور ما از كشورهايي همچون كره و چين چي كم داره داره اگه خاطر تان باشه سالهاي نچندان دور نيروي كار از كشورههايي مثل كره و كشوره هاي اطراف در ايران كارگري ميكردن و چطور شد كه بعد از اين سالهاحالا همين كشور كره در صنعت خودرو بعد از ژاپن در آسيا و جهان دارن يكه تازي ميكنن ولي ما چي؟ پس بهتر نيست به اين صنعتي كه الكي دلخوش كردين و سنگ گارگر هاي قرار داديشو كه هر روز از ترس بيكار شدن دارن به خودشون ميلرزن نزنين شايد كه با نخريدن و تحريم كردن اونهايي كه فكر پر كردن جيب نچندان كوچكشان هستن كم ي هم به فكر چاره بيافتن ولي من كه چشمم آب نميخوره
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
1
0
همگی ی دعایی بکنید که رابطه اینا با غرب درست شه.من همه نظراتو خوندم.همه حق دارن هم مردم هم نظرات خود سایت.تا زمانی که رابطمون با دنیا همین باشه قیمت ارز همینطوریه و تحریم ها هم روز به روز بیشتر میشه.اینطوری نمیشه ماشین خارجی هم خرید چون حتی اگه اینا هم ورشکست بشن باز هم قیمت بالاست از یه طرفم همه چی از چین وارد میشه یعنی بازم ماشین آشغال.پس اگه رابطشون درست بشه حداقلش اینه که ارز میاد پایین و مثلا یه ماشینی مثل مگان رو میشه ارزونتر خرید و اینکه خیلی برندهای دیگه هم وارد کشور میشه.پس میشه هم تولید داخلی هم واردات هم کیفیت
صدا
|
Kazakhstan
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
3
نظر هموطنان به چند مورد جلب میکنم که شاید کمتر مطرح شده
ضرری که خودروهای مونتاژشده داخل به مردم ایران میزنه درمقایسه باخودروهای باکیفیت خارجی فقط در پول زیاد برای خرید کردن اونا نیست بلکه در افزایش هزینه مصرف بنزین وهزینه نگهداری وتعمییرات ودر آلودگی هوا وهزینه جهت درمان بیماریهای وابسته به آلودگی هوا که در اثر ناقص سوختن موتورهای بی کیفیت چینی وساخت داخل ایجاد میشه وده ها مورد مالی وجانی دیگه
ملت سركار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
2
واقعاباعث تاسف كه اينجوري مردم (جيگر ) فرض ميكنند. اين اجحافها يك روز تمام ميشه، اقاي دكتر پژوهان شماهم كم اوردين برعكس اون چيزي كه ميگفتين زير فشار ها نهابيتا استفاءميدم ولي از حق مردم نميگزرم.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
2
خودرو ساز نگویید ،بگویید مونتاژکاران .....
سلامتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
3
0
ای ملت عزیز ایران این اندازه حرص نخورید آخر دق میكنید ،وتمام .یك كمی هم به فكر سلامتی خود باشید به آن خدایی كه میشناسید قیمت خودرو اگر چندین برابر اینی كه هست هم بشود باز هم سود آن به جیب خود ما میرود،خودرو گران بشود یا نشود بدون آن هم میشود زندگی كرد ویا به حداقل راضی شد .پس ای مصرف كننده عزیز بیایید از تولید داخل حمایت كنیم تا فرزندانمان كارشان را از دست ندهند ،بگذارید آیندگان از ما به نام نیك یاد كنند ،بگذارید مملكت ما شكوفا شود ،بگذارید راه برای تولید ملی هموار گردد،نروید كالای بی كیفیت خارجی نخرید ،تولیدات داخلی از كیفیت بالایی برخوردار است ،آن را حمایت كنیم. ملتی كه تاریخ دارد ،ملتی كه پیشینه فرهنگی غنی دارد،ملتی كه زیر بار استعمار نرفته است ،ملت شریف ایران ،ملت سر افراز ایران ،ملت سربلند ایران همیشه جاوید باد ای ایران.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
خیلی تابلو هست که میخای از شیوه های تابلو استفاده کنی به احتمال زیاد یا از طرف اون دو کارخونه ... هستی یا از طرف سایت یا از طرف حکومت
مدیر پایگاه آقارضا اینقدر به توهم توطئه توجه نکن واقعیت های زندگی اینگونه نیست بالاخره هر کس نظری دارد.... همین حالا مردم به امید بهتر شدن اوضاع دوست دارن یک نفر رئیس جمهور بشه که بتونه حداقل از گرانی بیشتر جلوگیری کند... این یعنی واقعیت و با ارزوی ما برای این که همه چیز علمی و توسعه یافته و صنعتی و پیشرفته باشد فرق می کند... نظر شما درست است ولی امکان پذیری آن را باید بررسی کرد نمی شود به خاطر این که خودروساز نمی تواند خودروی ارزان بدهد آن را تعطیل کنیم.این حق ماست که ارزانشود و کیفیت بالا برود اما امکان آن چقدر است چند سال طول می کشد.....
سلامتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
2
1
ای ملت عزیز ایران این اندازه حرص نخورید آخر دق میكنید ،وتمام .یك كمی هم به فكر سلامتی خود باشید به آن خدایی كه میشناسید قیمت خودرو اگر چندین برابر اینی كه هست هم بشود باز هم سود آن به جیب خود ما میرود،خودرو گران بشود یا نشود بدون آن هم میشود زندگی كرد ویا به حداقل راضی شد .پس ای مصرف كننده عزیز بیایید از تولید داخل حمایت كنیم تا فرزندانمان كارشان را از دست ندهند ،بگذارید آیندگان از ما به نام نیك یاد كنند ،بگذارید مملكت ما شكوفا شود ،بگذارید راه برای تولید ملی هموار گردد،نروید كالای بی كیفیت خارجی نخرید ،تولیدات داخلی از كیفیت بالایی برخوردار است ،آن را حمایت كنیم. ملتی كه تاریخ دارد ،ملتی كه پیشینه فرهنگی غنی دارد،ملتی كه زیر بار استعمار نرفته است ،ملت شریف ایران ،ملت سر افراز ایران ،ملت سربلند ایران همیشه جاوید باد ای ایران.
مدیر پایگاه نظر متفاوتی بود چه عجب یکی به بازگشت تولید ملی به اقتصاد وجامعه خودمان اشاره کرد
اما واردات کالای خارجی هیچ اثری بر اقتصاد ما ندارد
اما تولید داخلی هر چه باشدکارگر و صنعتگر و مصرف کننده ایرانی سودمی برد و این پول دوباره به اقتصاد خود ما برمی گردد
صدا
|
Kazakhstan
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
2
واقعا جک گفته این هم وطن خفته در خواب ملت 74 میلیونی ما کار کنن وزحمت بکشن از صبح تا غروب از شنبه تا جمعه نه تفریحی نه استراحتی بعدش چی بشه خودرو مونتاژ شده با قطعات تمام چینی بخرن با سه برابر قیمت جهانی یک پنجم کیفیت استاندارد جهانی تا چی بشه تا نهایتا 500 هزار نفر مستقیم وغیر مستقیم برا خودشون عشق کنن.آفرین
مدیر پایگاه یعنی 74 میلیون کارمی کنند که خودروسازی سرپا بمونه؟!

ما از یک موضوع عمومی حرف می زنیم می گوییم اقتصاد و رشد جامعه بدون کار وتلاش نمی شود اشتباه است که فکر کنیم مانفت داریم پس مثل قطر و کویت با جمعیت آنها و درآمد زیاد نفت، نباید کار کنیم و همه باید خودرو ارزان و با کیفیت سوار شویم و پول داشته باشیم و خانه شخصی و خودروی شخصی داشته باشیم؟
مگر تا همین 30 سال قبل همه خودرو داشته اند؟ این همه کوچه ها و خیابان ها مملو از خودرو است آیابازهم کم است آیا باعث ایجاد رفاه شده آیا به زندگی بهتر منجر شده یا مشکل ساز بوده است؟ اگر تناسب بین تعداد خودرو، هزینه تولید و کار وتلاش ما و درآمدما برقرار شود بهتر است یا این که تصور کنیم همه چیز باید ارزان باشد و اگر ارزان نبود و قیمت ها متناسب با تورم بالارفت و... کارخانه تعطیل شود؟
ایا باید همه چیز ارزان باشد و دلار نفتی همیشه 1000 تومان باشد و اگر یک سال 2500 تومان شد باید فکر کنیم که خودروسازی و تولید و... تعطیل شوند؟
اینها طبیعت اقتصاد است و همیشه قرار نیست که این گونه باشد
بالاخره یک چند سالی با مشکلات مواجه خواهیم بود ولی باید با صبر ومدارا و کار و تلاش از آن عبور کنیم چاره ای هم نیست نیازی است که ما بگوییم این یک حقیقت است چه قبول کنیم چه نکنیم باید از این دوران گذر کنیم
باید با واقعیت ها بسازیم و سعی کنیم که اقتصاد را تقویت کنیم نباید با توهم و تخیل و تئوری توطئه خود را سرگرم کنیم
همه کشورهای پیشرفته روزهای سخت هم داشته اند وهمین حالا هم اروپا و آمریکا با بحران های مالی مواجه می شوند اما راهش این نیست که اگر اقتصاد به میل ما نبود به تعطیلی کارخانه و تولید کشور راضی شویم....
صدا
|
Kazakhstan
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
4
چیزی است که شما میگید .میگید باید هر جور شده شرکتهای خودرو ساز سر پا بمونن به هر قیمتی مگر نمیگید.سی سال تمام مردم از این دوشرکت حمایت کردن چی شده چه رشدی کردن.چه ضررهای جانی ومالی دیدن از خون مایه گرفتن چه حاصل شد.آقایان خودرو ساز زورشون میاد دو ایربگ رو خودروهای مونتاژ شدشون بزارن.سی سال گفتن ما خود کفا شدیم یه شعار تو خالی !!!!چی شد وقتی دلار گرون شده همه کاسه ماستشونو ریختن .لطفا وجدانی بگو وحمایت کن
صدا
|
Kazakhstan
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
3
آیا بزرگان نفرمودن خود آزمده را دوباره آزمودن خطاست !به نظر من ملت شریف ایران سی سال تمام به ایران خودرو وسایپا لطف کردن وحمایتشون کردن محصولات بی کیفیتشونو خریدن بسه دیگه به اندازه کافی زمان داشتن برا بزرگ شدن وپیشرفت عمر جونی ما تلف شد آرزو یه ماشین خوب موند ته دلمون سی سال دیگه صبر کنیم تا بشه 60 هفتاد سالمون ببینیم امید خدا چی میشه .شاید واسه بردن تابوتمون یه لیموزین بسازن خودرو سازا.فقط هموطن نخرید
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
0
0
خدا راهی بذاره که دغدغه ما چیز دیگه باشه و با فکر راحت سر به بالش بذاریم یه کم به خودمون بیایم همه چی تموم میشه درنهایت.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
0
2
...........
ماشین کارکرده بخرید اگه احتیاج دارید ولی دیگه ماشین صفر نخرید
................
ناشناس
|
Japan
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
0
2
من هزار بار هم گفتم این مردم حقشون همینه
نخرید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
0
1
نخرید آقا و ا نخرید تا بگندند
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
0
0
قیمتها سرکارین
علاف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
0
0
دستشون درد نكنه بهرحال قيمتو اعلام كردن. حالا ميشه ي آدرس بدين مابريم ي هفته اي خودروي نازنين خودمونو بگيريم و سوار شيم؟؟؟؟؟؟
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
0
0
ما مردم از دكتر روحاني انتظار داريم كه توليد خود را از انحصار خارج كرده و جلو سوء استفاد مافياي خودروسازي را بگيرد
مراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
0
0
با سلام:
اگه نمايندگيها با قيمتهاي جديد خودرو رو تحويل ندادن به چه شكلي برخورد و اقدام خواهد شد؟
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
0
بابا داره پژو6 میلیونی رو به مردم میده 31 حق شون همینه