:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

پاسخ وزارت بهداشت به پرسش‌هایی درباره واردات آمبولانس با ارز دولتی

رئیس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات وزارت بهداشت به برخی شبهات درباره واردات آمبولانس توسط این وزارتخانه پاسخ داد و تاکید کرد: کدی که در این زمینه اعلام شده مربوط به خودروهایی با حجم ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی است که با آمبولانس‌های خریداری شده کاملا مطابقت دارد.
کد خبر: ۱۱۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
اقتصادگردان- پس از طرح مباحثی درباره دریافت ۱۸ میلیون یورو ارز دولتی برای واردات آمبولانس از سوی وزارت بهداشت، دکتر عباس زارع نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسش‌هایی درباره کد تعرفه واردات این آمبولانس‌ها، گفت: واردات آمبولانس، کدهای متعددی دارد. کدی که اعلام شده نیز مربوط به خودروهایی با حجم ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی است که با آمبولانس‌های خریداری شده کاملا مطابقت دارد. متاسفانه در اعلام این کد و مطابقت با حجم موتور، اطلاع‌رسانی غیرواقعی و تحریف شده از جانب یکی از رسانه‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر نیز بخشی از ۴۰۰ دستگاه آمبولانس کمک‌دار که برای استفاده در مناطق صعب‌العبور خریداری شده‌اند با حجم موتور ۲۱۴۳ سی سی، وارد گمرک بندرعباس شده و فرایند ترخیص آن در حال انجام است. ضمن اینکه کدها توسط گمرک تعریف می‌شود و در این مورد هم مغایرتی وجود ندارد.

مشاور وزیر بهداشت در واکنش به شائبه‌های ایجاد شده در این زمینه از سوی برخی رسانه‌ها، تاکید کرد: افرادی که به این موضوع دامن می‌زنند و ابهام ایجاد می‌کنند، به اندازه کافی مستندات در اختیار دارند که بدانند وزارت بهداشت به جز آمبولانس، خودروی دیگری وارد نمی‌کند. به نظر می‌رسد این بحث سیاسی است و هدف آن تخریب وزارت بهداشت است. تاکید می‌کنم که اگر در گمرک یک ماشین به جز آمبولانس به نام وزارت بهداشت وجود دارد، اسناد آن را منتشر کنند.

رئیس مرکز  روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برخی اظهارات مطرح مبنی بر ممنوعیت واردات آمبولانس به کشور به دلیل راه‌اندازی خط تولید آن در داخل، گفت: وزارت بهداشت با مجوز دولت، آمبولانس وارد کرده و ممنوعیتی برای آن وجود نداشته است.