:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
در بازار جهانی

طلا ارزان ماند

قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه به دنبال جدیدترین تحولات در اختلاف تجاری میان آمریکا و چین که به کاهش اندک ارزش دلار منجر شد، اندکی افزایش یافت اما همچنان نزدیک به پایین‌ترین قیمت خود در شش ماه اخیر قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
اقتصادگردان- هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۵۲.۷۴ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۲۵۰.۳۰ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از اواسط دسامبر بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۵۴.۲۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با ۳.۸۰ دلار یا ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۲۵۶.۱۰ دلار بسته شده بود.

به گفته هلن لو، تحلیلگر شرکت آرگونات سکیوریتیز، افت اندک ارزش دلار آمریکا، بهبود قیمت طلا را توضیح می‌دهد. با این حال ارزش دلار به دلیل ادامه‌ افزایش نرخ‌های بهره و بازده اوراق قرضه آمریکا، ممکن است تحکیم شود.

ضعیف شدن ارزش دلار، طلا که به این ارز قیمت گذاری می‌شود برای خریداران غیر آمریکایی ارزان‌تر می‌کند.

دلار روز پنجشنبه در برابر رقیبان خود ثابت بود و به دلیل سیگنال‌هایی که از  پیشنهاد واشنگتن برای محدود شدن سرمایه‌گذاری چین و تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین حکایت داشت موفق نشد به رشد شب گذشته ادامه دهد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا که معمولا در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی افزایش پیدا می‌کند، نتوانسته است از تنش‌های تجاری بهره چندانی ببرد و انتظارات برای تداوم افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، قیمت این فلز ارزشمند را تحت فشارهای کاهشی قرار داده است.

اریک روزنگرن، رییس بانک فدرال بوستون روز چهارشنبه اعلام کرد بانک مرکزی باید با افزایش تدریجی نرخ‌های بهره را ادامه‌ دهد تا ریسک خطای سیاستی بزرگ را کمتر کند.

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را امسال حداقل چهار دور افزایش دهد.

ذخایر "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه ۰.۳۶ درصد کاهش یافت و به ۸۲۱.۶۹ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۱۶.۱۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۹۵۰.۴۵ دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و در ۸۵۳.۸۰ دلار ایستاد.