:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

فرایند اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی تشریح شد

دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرایند اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
اقتصادگردان- مهناز امامدادی اظهار کرد: این طرح در سه فاز انجام می‌شود که فاز اول، بررسی و شناسایی مزیت‌ها و توانمندی‌های مناطق، فاز دوم توانمندسازی متقاضیان و فاز سوم و نهایی اتصال به بازار است.

وی با بیان اینکه تمامی مراحل فاز اول به‌طور کامل انجام‌ شده و در اجرای فازهای دوم و سوم، پیشرفت‌هایی صورت گرفته و بخش‌های اصلی کار انجام‌ شده است،  تصریح کرد: با توجه به اینکه سایت الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی برای امکان ارتباط مستقیم با متقاضیان و راهنمایی، آموزش، مشاوره و استعدادسنجی آن‌ها توسط جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شده است، مرحله توانمندسازی متقاضیان با سرعت بیشتری انجام ‌شود.

دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار تصریح کرد: در مورد فاز سوم و مرحله اتصال به بازار، ارتباطات و تعاملات خوبی با برندها و اشخاص فعال در عرصه فروش مشاغل خانگی برقرار شده که با قوی‌تر کردن این تعاملات، اتصال تولیدات متقاضیان مشاغل خانگی و فعالان کسب‌وکار خانگی با برندهای معروف و بازار فروش، رشد کمی و کیفی محصولات مشاغل خانگی در همه عرصه‌ها به‌ویژه در بحث بسته‌بندی محقق خواهد شد.

امامدادی ادامه داد: الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی به دنبال توانمندسازی متقاضیان و فعالان مشاغل خانگی از طریق راهنمایی، هدایت، مشاوره‌ و استعدادیابی متقاضیان است و در صورت نیاز، آموزش‌های تکمیلی لازم را به افراد ارائه می‌کند و سازمان جهاد دانشگاهی نیز به عنوان تسهیل‌گر این وظیفه را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه امروز کشورهای توسعه‌یافته بخش اعظمی از بازار اشتغال خود را به کسب‌وکارهای خرد و خانگی اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: یکی از مزیت‌هایی که الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی نسبت به طرح‌های قبلی دارد، این است که در طرح‌های قبلی با مراجعه افراد، اطلاعات آن‌ها بر اساس خوداظهاری در سیستم ثبت و بر مبنای اطلاعات و طرح‌های وارد شده در سیستم بررسی انجام می‌شد اما در طرح نوین مشاغل خانگی، بررسی‌های تخصصی صورت گرفته، توان و استعداد اشخاص سنجیده و بر اساس آن و طبق نظر متخصصان، آموزش‌های لازم در صورت نیاز ارائه می‌شود.