:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

هشدار ایرباس به خطر بریگزیت برای مشاغل

ایرباس در بیانیه ای که جدی ترین هشدار این شرکت محسوب می‌شود اعلام کرد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون حصول توافقی مشخص این شرکت را وادار به بازنگری در سیاست های بلندمدت خود خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
اقتصادگردان- به نقل از رویترز، در بیانیه ایرباس آمده است این مساله می تواند هزاران موقعیت شغلی این شرکت در انگلیس را به خطر بیاندازد. ایرباس اعلام کرده است تطبیق دادن خود با دوران گذار برگزیت تا سال ۲۰۲۰ برای این شرکت بسیار دشوار است و آن را از توسعه زنجیره تامین خود در انگلیس باز می‌دارد.

ایرباس که در حال حاضر بال های هواپیماهای مسافری خود را در خطوط تولیدی مستقر در انگلیس تولید می‌کند گفته است ترک ناگهانی بازار و گمرک اروپایی توسط انگلیس آن هم بدون دستیابی به توافقی مشخص باعث اختلال جدی در فرآیند تولید محصولات این شرکت در انگلیس خواهد شد.

تام ویلیامز- مدیر عملیاتی هواپیماهای تجاری ایرباس گفت: اگر بخواهیم به زبان ساده سخن بگوییم در سناریو خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون حصول توافق آینده ایرباس در این کشور را تهدید می کند.

با گذشت ۲ سال از بریگزیت، شرکت های بیشتری نسبت به محیط تجاری و قوانین دوران پسا بریگزیت ابراز نگرانی کرده‌اند. کاترین بنت- یکی از مدیران ارشد بریگزیت نیز گفت: زمان برای همه به سرعت در حال سپری شدن است. اگر توافقی بر سر بریگزیت حاصل نشود، فاجعه ای برای این کشور و ایرباس و زنجیره تامین آن خواهد بود.

ایرباس در حال حاضر ۱۴هزار اشتغال زایی مستقیم و بیش از ۱۰۰هزار اشتغال زایی مرتبط در انگلیس ایجاد کرده است. این شرکت اعلام کرده است هر چند هنوز برای تصمیم گیری زود است اما در حالی بررسی جوانب است.