:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
افزايش توليد 1 ميليون بشكه نفت تا تيرماه

رویترز: افزایش سقف تولید نفت در اوپک مورد توافق قرار گرفت

خبرگزاری رویترز نوشت: اعضای اوپک به توافق رسیده اند سقف تولید نفت را از ماه جولای افزایش دهند تا در میان تقاضای مصرف کنندگان نفت به کاهش قیمت نفت خام کمک کند
کد خبر: ۱۱۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴
اقتصاد گردان - این خبرگزاری روز (جمعه) به نقل از دو منبع اوپک افزود: این گروه توافق کرد که اوپک و متحدانش تحت رهبری روسیه باید تولید نفت را تا 1 میلیون بشکه نفت یا به عبارتی تا 1 درصد تولید جهانی افزایش دهند. 
منابع اوپک گفتند که افزایش واقعی کمتر از این مقدار خواهد بود زیرا چند کشور که اخیرا تولید نفت کمتری داشته اند تلاش خواهند کرد تا به مقدار سهمیه کامل برگردند درحالیکه دیگر تولیدکنندگان اجازه ندارند این جای خالی را پر کنند.
آمریکا، چین و هند از اوپک خواستند تا به منظور جلوگیری از کمبود نفت که به اقتصاد جهانی لطمه می زند، تولید آن را افزایش دهد. 
یکصد و هفتاد و چهارمین نشست کشورهای صادرکننده نفت موسوم به اوپک با حضور 'بیژن نامدار زنگنه' وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در وین پایتخت اتریش گشایش یافت.
این نشست که با یک ساعت تاخیر آغاز شد به دلیل سخنان دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و درخواست او از برخی اعضا برای افزایش تولید نفت، یکی از پر چالش ترین نشست ‌ها در سال‌های اخیر خواهد بود.
پیش از اغاز این نشست زنگنه و خالد الفالح وزیر انرژی عربستان با یکدیگر دیدار و درباره آخرین تحولات اوپک و بازار نفت گفتگو کردند. 
عربستان و روسیه در پاسخ به درخواست آمریکا برای افزایش تولید نفت به‌منظور جبران کاهش صادرات نفت ایران و ونزوئلا به دلیل تحریم‌های این کشور، پیشنهاد افزایش تولید نفت را مطرح کردند.