:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

کاهش کیفیت هوا و گردوخاک در شرق و غرب کشور

در سه روز آینده در شمال‌شرق و شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، در این مدت همچنین در استان‌های خوزستان، بوشهر و ایلام وزش باد شدید رخ می‌دهد که بروز گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق این استان‌ها دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۱۱۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
اقتصادگردان- براساس آخرین نقشه‌ها و داده‌های پیش‌یابی هواشناسی بعدازظهر روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با تقویت جریانات شمالی در حاشیه دریای خزر دمای هوا 2 تا 4 درجه خنک می‌شود و در مناطق شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، شرق مازندران، ارتفاعات شمال سمنان، ارتفاعات شرق تهران و مناطقی از گلستان و خراسان‌شمالی رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در سه روز آینده در شمال‌شرق و شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق به ویژه زابل با گردوخاک همراه است.

در سه روز آینده خصوصا روز دوشنبه در استان‌های خوزستان، بوشهر و ایلام وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق این استان‌ها دور از انتظار نیست. در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه به سبب وزش باد شدید شمال‌غربی، خلیج‌فارس مواج بوده و ارتفاع موج بین 1.5 تا 2 متر برآورد می‌شود؛ در این مدت برای تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه‌سنگین احتیاط لازم به عمل‌ آید. آسمان تهران روز دوشنبه صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز سه‌شنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 36 و 24 درجه خواهد بود.

روز دوشنبه اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای 10درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 25 خرداد ماه امسال 163 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی 207.5میلی‌متر بود، بنابراین‌بارش سال جاری 21.4درصد کمتر از سال گذشته است.

همچنین میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور 22.4 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 26درصد کمتر از سال بلندمدت است.