:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۲۰.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
از سوی سازمان مدیریت صنعتی انجام شد؛

برگزاری سمینار آشنایی با مفاهیم پایه ای مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار

سمینار "آشنایی با مفاهیم پایه ای مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار" در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
اقتصادگرداندر این سمینار عنوان شد که توسعه پایدار پاسخگوی نیازهای نسل امروز بدون به خطر انداختن توانایی نسل های آینده در برطرف کردن نیازهای آنها است.
بنا به این گزارش، توسعه پایدار بر آن است که توامان به اهداف "کیفیت بالای زندگی"؛ "سلامتی و موفقیت" در کنار "عدالت اجتماعی" و حفظ ظرفیت سیاره زمین برای حمایت از حیات در ابعاد متنوع و گوناگون آن دست یابد چرا که در توسعه پایدار، اهداف اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی به هم وابسته بوده و یکدیگر را تقویت می کنند.
برخی از اهداف توسعه پایدار عبارت اند از: "زندگی سالم وارتقاء رفاه"، "آموزش با کیفیت"، "رشد اقتصادی پایدار و کارشایسته"، "ارتقاء زیر ساخت های تاب آور و صنعتی فراگیر"، " دارا بودن شهرها وجوامع پایدار" ، "الگوی تولید ومصرف پایدار"، "ارتقای اکوسیستم وجلوگیری ازبین رفتن تنوع زیستی" و "احیای مشارکت جهانی برای توسعه پایدار."
در بخش دیگری از این سمینار عنوان شد که مسئولیت اجتماعی نشانگر تمایل یک سازمان به در نظر گرفتن ملاحظات اجتماعی، زیست محیطی در تصمیم گیری ها و پاسخگویی نسبت به تاثیر فعالیت ها و تصمیم های خود بر جامعه و محیط زیست است.
مسئولیت اجتماعی سازمان، مستلزم رفتار شفاف و اخلاقی است که به توسعه پایدار کمک می کند و با قوانین موجود مطابقت و با هنجارهای رفتاری بین المللی نیز سازگار است.
در این سمینار با تاکید بر پیوسته بودن فرایند مسئولیت اجتماعی سازمان در تعامل با ذینفعان عنوان شد که سازمان ها در قبال تصمیم ها و فعالیت های خود به سازمان های اداره کننده، مسئولان قانونی و بطور وسیع تر، به تمامی ذینفعان باید پاسخگو باشند.
در بخش دیگری از این سمینار درباره " گزارش دهی پایداری" مباحثی مطرح و چنین بیان شد که یک گزارش پایداری، به انتشار اطلاعاتی در مورد اثرات مثبت و منفی سازمان برسه محور تشکیل دهنده مفهوم توسعه پایدار، یعنی اقتصاد، محیطزیست و جامعه می پردازد.
در این جلسه همچنین نحوه گزارش دهی بر اساس استانداردهای مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و نمونه های متنوع گزارش از کشورها و در رشته صنعت های مختلف در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت و در پایان مقرر شد گزارش وضعیت فعالیت های CSR جمهوری اسلامی ایران توسط سازمان مدیریت صنعتی آماده و در آژانس کسب و کار هلند ارائه شود.