:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸

با تصويب ارز 2450 توماني رخ مي‌دهد؛ انحلال مركز مبادلات ارزي در تيرماه

با توجه به ماهيت تشكيل شدن مركز مبادلات ارزي، چندي است كه يك احتمال درباره تعطيل شدن اين مركز شنيده شده است. ابراهيم نكو، دبير كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اين مطلب كه راه‌اندازي مركز مبادلات ارزي باعث ايجاد رانت و اختلال در بازار ارز شده است، گفت: كميسيون تلفيق با تك‌نرخي كردن آن گامي در جهت ساماندهي بازار ارز و انحلال مركز مبادلات ارزي برداشته است.
کد خبر: ۱۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۷


خبراقتصادی: ابراهيم نكو، دبير كميسيون اقتصادي مجلس افزود: لذا كميسيون تلفيق با تعيين نرخ دو هزار و 450 تومان زمينه را براي برنامه‌ريزي نرخ ارز آماده كرده و در بازار به صورت شناور ارز را مديريت مي‌كند. گفتني است درصورت تصويب نرخ 2450 توماني دلار در بودجه سال 92 كل كشور در صحن علني مجلس شوراي اسلامي، مركز مبادلات ارزي معناي خود را از دست خواهد داد و قرار است بعد از تصويب لايحه بودجه 92 در مجلس و ارائه آن به دولت براي اجرا، مركز مبادلات ارزي درتير ماه تعطيل شود.

هر چند كه هنوز مسوولان دولتي در اين خصوص به صورت رسمي اظهارنظر نكرده‌اند، اما همه شواهد حكايت از آن دارد كه اين اتفاق رخ مي‌دهد، زيرا واردكنندگان هم مي‌گويند كه مركز مبادلات ارزي در سال گذشته تاكنون نتوانسته تعهدات ارزي خود را برآورده سازد.