:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
رئیس بانک مرکزي آمريکا سياستهاي انبساطي پولي را ثابت نگه داشت

تردید سرمایه گذاران از افزایش یا کاهش سیاستهای پولی آمریکا

رئیس بانک مرکزي آمريکا درنشست روزگذشته خود سياستهاي انبساطي پولي را ثابت نگه داشته وگسترش نداد که اين امر موجب کاهش ذخاير طلاي صندوقهاي بين المللي و افت بهاي اين فلز شد
کد خبر: ۱۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۰


خبراقتصادی: رویترز گزارش داد: برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا روزگذشته اجرای طرح محرکه اقتصادی را ثابت نگه داشت و اعلام کرد این بانک به خرید ماهانه ۸۵میلیارد دلار اوراق قرضه ادامه داده و در صورت نیاز سیاستهای پولی را افزایش یا کاهش خواهد داد.

پس از انتشار این خبر قیمت جهانی طلا به علت تردید سرمایه گذاران از افزایش یا کاهش طرح محرکه اقتصادی با کاهش روبرو شد.

بر اساس اين گزارش، اگر چه چاپ پول بیشتر توسط بانک مرکزی آمریکا برای خرید داراییها مانع از افزایش نرخ تورم می شود اما نگرانی ها نسبت به فروش ذخایر طلای بانک های مرکزی جهان و کاهش ذخایر طلای صندوقهای سرمایه گذاری مانع از افزایش قیمت جهانی طلا شده و روند نزولی این فلز را رقم زد.

بر اين اساس، قیمت جهانی طلا بین ۱۲ تا ۱۶ آوریل سال جاری میلادی تا ۲۲۵ دلار سقوط کرد که علت اصلی این افت شدید تردید سرمایه گذاران نسبت به توقف اجرای طرح محرکه اقتصادی آمریکا و فروش ذخایر طلای بانک مرکزی قبرس بود.

قیمت جهانی طلا امروز با افت بیش از یک درصدی به ۱۴۵۳ دلار و ۸۰ سنت رسیده و هر اونس طلای آمریکا برای تحویل فوری در ماه ژوئن نیز در دامنه ۱۴۵۳ دلار و ۴۰ سنت داد و ستد شده است. گفتنی است در حال حاضر توجه سرمایه گذاران به انتشار نرخ بیکاری رشته های غیر کشاورزی آمریکا در ساعت ۱۵ فردا جمعه می باشند که این خبر احتمال اجرای بلند مدت سیاستهای پولی را بازتاب خواهد کرد