:
كمينه:۲۷.۶۲°
بیشینه:۲۷.۹۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
حسيني وزير اقتصاد:

حمايت از توليد ملي بايد به هدف مشترك تبديل شود

سيد شمس الدين حسيني، وزير امور اقتصادي: معرفي توليدات و محصولات ملي ، تشويق به خريد كالاهاي ايراني ، هدايت تقاضاهاي داخلي به سمت كالاهاي داخلي و اولويت دادن به محصولات كشورمان در شرايط مشابه ، ما را در تحقق اهداف سال رونق توليد ملي كمك مي كند.
کد خبر: ۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
خبراقتصادی: سيد شمس الدين حسيني در مصاحبه با راديو اقتصاد افزود : نامگذاري امسال خيلي مدبرانه است و مقام معظم رهبري براي چندين سال پياپي شعار سال را در حوزه اقتصاد انتخاب كرده اند كه اهميت توجه به ساماندهي و توسعه اقتصاد ملي را نشان مي دهد.

وي گفت : در سال هاي اخير گاهي حساسيت در حوزه اقتصاد بسيار بالاتر رفته است و نبايد مواردي مانند مباحث سياسي ما را از توجه به رونق اقتصاد ملي غافل كند و بايد ارتفاع ساختمان و تجارت اقتصاد كشور نسبت به عرصه هاي ديگر بالا رود.






حسيني اظهار داشت : همه بايد در هر جا و هر موقعيت ، شعار حمايت از توليد ملي را مورد توجه قرار دهند و حوزه هاي سياسي و فرهنگي و رسانه هاي گروهي به ويژه صدا و سيما نيز ساماندهي و توسعه اقتصادي را در اولويت قرار دهند و تبيين كنند كه توليد ملي چيست و چگونه مي توان حمايت كرد و توسعه داد.

وزير اقتصاد با بيان اينكه گاهي بحث هاي سياسي خيلي بالا مي رود و از اقتصاد غافل مي شويم ، گفت : معرفي توليدات و محصولات ملي ، تشويق به خريد كالاهاي ايراني ، هدايت تقاضاهاي داخلي به سمت كالاهاي داخلي و اولويت دادن به محصولات كشورمان در شرايط مشابه ، ما را در تحقق اهداف سال رونق توليد ملي كمك مي كند. وي تصريح كرد : همه صنعتگران و توليد كنندگان ايراني هم به سليقه و خواست هاي خانوارها و شهروندان ايراني ، قيمت و كيفيت محصول توجه كنند ، با فناوري بالا و رشد بهره وري ؛‌ كيفيت را افزايش و قيمت ها را كاهش دهند و مصرف كننده از خريد اين محصول پشيمان نشود و تحول قيمت ها با رشد بهره وري ساماندهي شود.

وي با بيان اين كه براي هر گونه توليدي به نيروي كار و سرمايه نياز است ، گفت : حمايت از صاحبان سرمايه بايد مورد تأكيد همه مقامات كشور و همه دستگاهها و نهادها باشد و نيروي كار ايراني با نشاط و انگيزه بيشتر براي شكوفايي توليد تلاش كند.

حسيني گفت: همچنين با تلفيق فناوري و دانش و بهره وري و كوشش مي توان توليد ملي ارتقا داد تا سهم بيشتري از بازارهاي داخلي و خارجي را نصيب خود كند.

وي افزود : در وزارت اقتصاد از اين شعار ، حركت و توليد ملي پشتيباني مي كنيم و در همه بخش هاي تامين مالي ، امور مالياتي و گمركي تلاش خواهيم كرد.

وزير اقتصاد درباره نقش رسانه ها براي تحقق اهداف شعار امسال گفت : برخي امور بايد تكرار شود كه از عهده رسانه هاي گروهي به ويژه رسانه ملي بر مي آيد و مخاطب سال توليد ملي ، حمايت از كار و سرمايه ايراني همه ملت بزرگ ايران در سراسر جهان هستند و مهم اين است كه درك كنيم اين شعار به فرهنگ پايدار اقتصادي تبديل و نهادينه شود و در سال هاي آتي هم مورد توجه باشد.

وي بر ضرورت شفاف سازي و تبيين تخصصي و عمومي مفاهيم توليد ملي ، رونق و شكوفايي اقتصادي ، روش هاي حمايت از نيروي كار ايران ، توسعه بازار سرمايه و روش هاي تامين مالي تاكيد كرد و گفت : مي توان با تكرار رسانه اي اين نامگذاري را به درك مشترك ملي تبديل و تبيين كرد كه ويژگي هاي توليد ملي چيست و چگونه بايد باشد و توليد كننده ايراني با چه روش هايي مي تواند بازارهاي داخلي و صادراتي خود را تقويت كند.