:
كمينه:۲۱.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

ایران و یونان تفاهمنامه همکاری ترابری امضا کردند

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری از امضای تفاهمنامه همکاری‌های حمل‌‌ونقلی بین جمهوری اسلامی ایران و یونان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
اقتصادگردان- به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی، رضا نفیسی افزود: اجلاس 2روزه مشترک همکاری‌های حمل‌ونقل جاده‌یی بین ایران و یونان با هدف توسعه هر چه بیشتر در این بخش و رفع مشکلات حمل‌ونقل کالا و مسافر بین دو کشور در تهران برگزار شد.

نفیسی با اشاره به اینکه در پایان این اجلاس، تفاهمنامه 18‌بندی بین دو کشور امضا شد، گفت: در این تفاهمنامه دو طرف به تسهیل عملیات حمل‌‌ونقل بین دو کشور و رفع هرگونه موانع در این بخش تاکید کردند.

او افزود: در این زمینه طرف ایرانی، اجرای کامل ماده 4 از موافقتنامه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌یی در سال 1990 مبنی بر اجازه کامل بدون هیچ محدودیت یا انحصاری در مورد امکان حمل‌ونقل کالا به کشور ثالث را خواستار و مقرر شد، طرف یونانی در کارگروه مشترک بعدی به این مساله رسیدگی کند.  مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری با بیان اینکه طرف یونانی برای حل مشکلات رانندگان ایرانی در این کشور قول مساعد داده است، بیان کرد: دو طرف علاقه‌مندی خود را برای گسترش حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌یی مسافر بین دو کشور ابراز و بر اجرای کامل صورت‌جلسه کارگروه مشترک آتن در سال 2015 تاکید کردند.

او یادآور شد: طرف ایرانی پیشنهاد گسترش حوزه همکاری در سایر بخش‌های مرتبط با حمل‌ونقل از جمله سامانه‌های هوشمند (ITS)، برنامه‌های آموزشی ایمنی جاده‌یی، راهداری و سایر بخش‌های حمل‌ونقل جاده‌یی و تبادل تجربه‌ها و ارائه الگوهای موفق بین‌المللی را ارائه داد که مورد استقبال طرف یونانی قرار گرفت.