:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

عربستان قادر به افزایش 25 درصدی تولید نفت است

وزیر نفت عربستان گفت این کشور قادر است تا در صورت نیاز میزان تولید نفت خود را سریعا 25 درصد افزایش دهد .
کد خبر: ۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۲:۵۷
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ علی النعیمی تاکید کرد عربستان حاضر است تا برای کاهش نگرانیهای بین المللی در خصوص وضعیت عرضه و صادرات نفت ، میزان تولید نفت خام خود را خیلی سریع و فوری تا 25 درصد افزایش دهد .
 اظهارات وزیر نفت عربستان در حالی است که قیمت نفت برنت دریای شمال از ابتدای سال 2012 تا کنون بیش از 15 درصد رشد داشته است .
 به اعتقاد کارشناسان انرژی تهدید ایران در خصوص مسدود کردن تنگه هرمز تاثیر زیادی در افزایش قیمت جهانی نفت داشته است .
 اتحادیه اروپا قصد دارد از ابتدای جولای واردات نفت از ایران را متوقف کند . بیش از یک پنجم نفت مورد نیاز بازارهای جهانی از طریق تنگه هرمز ترانزیت می شود .
النعیمی گفت اگر تنگه هرمز مسدود شود هیچ کمبودی در بازار جهانی نفت احساس نخواهد شد . اوپک تقاضای مورد نیاز بازار را تامین می کند و عربستان ظرفیت مازاد کافی را برای افزایش تولید نفت در اختیار دارد .
تولید نفت عربستان طی ماه نوامبر به بیش از 10 میلیون بشکه در روز رسیده است که این رقم بالاترین رکورد در سه دهه اخیر است . وی گفت میزان تولید نفت عربستان هم اکنون به 9.9 میلیون بشکه در روز می رسد و ریاض می تواند این رقم را تا 12.5 میلیون بشکه افزایش دهد .
وی در ادامه گفت شرایط بازار جهانی نفت اکنون مانند سال 2008 نیست و اوپک اجازه نخواهد داد تا قیمتهای سال 2008 تکرار شود .
گر چه میزان تولید نفت سوریه ، یمن و سودان طی ماههای اخیر کاهش داشته است ولی در مقابل تولید نفت لیبی و عراق رشد چشمگیری یافته است .