:
كمينه:۲۱.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸

افزایش تولید و ایجاد اشتغال در آذربایجان‌شرقی با اتمام پروژه آب‌های مرزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از افزایش تولید و ایجاد اشتغال در آذربایجان‌شرقی با اتمام پروژه آب‌های مرزی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳
اقتصادگردان- «اکبر فتحی» در جلسه آب‌های مرزی با بیان این مطلب گفت: پروژه آب‌های مرزی مورد تأکید مقام معظم رهبری نقطه عطفی در کشور و استان ما است که 19 هزار و 840 هکتار از اراضی دیم و مستعد در شهرستان‌های خداآفرین، جلفا و یکانات مرند به اراضی آبی با آبیاری تحت فشار مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با این کار 118 هزار تن به محصولات کشاورزی استان اضافه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: باید در مطالعه و مشاوره طرح‌ها جامع‌نگری شود تا طرح، منظم بدون فوت وقت پیش برود و هیچ ریالی از منابع مالی پروژه به هدر نرود.

فتحی اظهار کرد: باید مسائل و مشکلات بخش کشاورزی با شفافیت بیان و آسیب‌شناسی شده و راهکارهای لازم تدبیر شود، آسیب‌پوشانی نه تنها هنر نیست بلکه خیانت به مردم و کشور عزیزمان است.

وی تصریح کرد: باید پیشرفت کارمان قانونی، علمی و فنی باشد تا سالیان سال بدون نقص به پیش رود و اعتبارات تکمیلی مورد نیاز نباشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: فعالیت‌های کشاورزی چه از طرف دولت و یا توسط بخش خصوصی باید به افزایش تولید، کیفیت محصولات و اشتغالزا با حفظ محیط زیست و منابع تولید منجر شود که نیاز کشور است.