:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
خالدی:

مجلس با وضع قوانین درست با کمک سایر قوا در حل و فصل مشکلات اقدام کند

نماینده مردم لردگان در مجلس اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف در کشور مشکلاتی وجود دارد و باید بدون آنکه کسی را مقصر بدانیم، مجلس با وضع قوانین درست با کمک سایر قوا در حل و فصل مشکلات اقدام کند.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴
اقتصادگردان- محمد خالدی سردشتی، نماینده لردگان در نطق امروز مجلس با اشاره به خروج آمریکا از برجام و برملا شدن یکی دیگر از سناریوهای دروغین دول استعمارگر و استکبار خصوصا آمریکا، گفت: این رفتار مبتنی بر دکترین استیلاء بر دنیای امروز است. بنا بر گسترش نظام سلطه که در این حوزه نگران پیشرفت دیگر کشورها خصوصا جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و خمیرمایه این تفکر در چنین نظام استعمارگری به تعبیر قرآن به زیر یوغ بردن نظام ملت‌هاست و مطابق این موضوع خداوند در آیه 123 سوره بقره آورده است هرگز یهود و نصارا از تو راضی نخواهند شد تا به طور کامل تسلیم خواسته‌های آنها شوی و از قوانین آنها پیروی کنی.

وی افزود: لذا براساس این آیه شریفه در این برهه خطرناک و پیچیده تاریخی وظیفه همه ما سنگین‌تر خواهد شد و در همین راستا نکاتی را باید بیان می‌کنم. تشخیص وظیفه اصلی و درست که همان سرلوحه قراردادن بصیرت و دید واقعی نسبت به وقایع پیرامون و اتخاذ مواضعی است مبتنی بر وضعیت و ظرفیت کشور و یافتن راه‌های ناکام کردن دشمن ایمان و اعتقاد به سرمایه‌ها و نیروهای داخلی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری آن را از همه ما و در همه سالها براساس شرایط خواسته‌اند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: تقویت روحیه اعتماد مردم و مسئولین خصوصا برای رفع مشکلات در همین راستا، از اقدامات مهمی است که باید صورت گیرد. در حوزه های مختلف مشکلاتی وجود دارد بی آنکه فرد یا جریانی را مقصر بدانیم مجلس با وضع قوانین درست با کمک سایر قوا در حل و فصل این مشکلات در ابعاد ملی و محلی همانطور که همه اعتقاد داریم می تواند نقش اول را بازی کند؛ البته قبل از آن باید بپذیریم که ماهیت چالش‌ها و مشکلات در جوامع انسانی خود مانند موجود زنده است و از روند جاری جامعه نشات می‌گیرد باید شناسایی شوند و در زمان مناسب به ارائه راهکار پرداخته تا مشکلات حل شوند.

وی افزود: رها کردن مشکلات بعد از مدتی تجمیع شده و به عنوان بحران غیرقابل حل ظاهر می شوند. امروزه همه اعتقاد داریم ابزارهای قدیمی و سنتی امکان حل مشکلات را ندارند و باید به دنبال راهکارهای جدید باشیم که به نظر می‌رسد باید عواملی از قبیل تجمع ریز مشکلات حل نشده قبلی، کارشکنی دشمنان نظام خصوصا کشورهای امپریالیستی من جمله آمریکا و دست نشانده‌های محلی آنها و عدم استفاده از ابزارهای روز دنیا برای حل مشکلات در سیستم تقنینی و همچنین مشکلات زیست محیطی و اقلیمی در سراسر جهان امروزه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروزه مهمترین بحرانهای کشور در حوزه آب، انرژی و اقتصاد است گفت: امروزه بدون دخیل کردن مردم عملا مشکل حل کردن آب امکانپذیر نیست. در کشور ما هر گاه ملت بسیج شدند و حمایت کردند توانستیم از مشکلات سنگین عبور کنیم که نمونه بارز آن دفاع مقدس است. ما امروز برای حل مشکلات نیاز به حضور مردم و استفاده از پتانسیل عظیم آنها داریم. با اعتقاد به اقتصاد مقاومتی و آمایش سرزمینی می توان شرایط برون رفت از مشکلات را فراهم کنیم و سرعت توسعه و بالندگی را افزایش دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت باید افرادی باشند که به چارچوبهای کلی اشراف داشته باشند و الگوی خاص ایرانی اسلامی را مطابق فرامین فرادستی تنظیم کنند، بایدها و نبایدهای اقتصاد را باید استخراج کنند و نقش آفرینی بخش‌های پژوهشی را افزایش دهند به معنای واقعی رابطه صنعت و دانشگاه و نهادهای حاکمیتی و اجرایی را افزایش دهند. ما نمی‌دانیم به  چه صورت صنعت انرژی را تقسیم‌بندی کنیم و نمی‌دانیم در مورد بحران آب برنامه جامعی از طرف مسئولین ندیدیم. حداقل امروز اولویت و مشکل آب را باید طوری تنظیم کنیم که بتوانیم استانهایی که خود سرشاخه‌های رودخانه های مهم کشور هستند؛ از این مسئله رنج نبرند.

وی در رابطه با مسائل مربوط به لردگان خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن چهار محال بختیاری و خوزستان و آزادراه ایذه و لردگان را به صورت  جدی برای اجرا شدن در دستور کار قرار دهند.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر ورزش گفت: سرانه ورزشی و شاخصهای مربوطه در استان چهارمحال بختیاری را مدنظر قرار دهند و در راستای ارتقای آنها گام بردارند و سرانه ورزشی 13 سانتی متری مربع در این استان قابل دفاع نیست و جز شرمندگی عبارت دیگری به ذهن نخواهد رسید.

خالدی سردشتی خطاب به وزیر نیرو عنوان کرد: در این شهرستان جهت شروع سدهای خرسان با کارکرد تولید برق و سد ونک برای تامین آب شرب کشاورزی و صنعت این شهرستان دستورات عاجل صادر کنند.

وی در مورد وزارت بهداشت از وزیر بهداشت خواست که از استان چهار محال بختیاری بازدید میدانی داشته باشد تا از نزدیک عقب ماندگی در این حوزه را بتوان به سرانجام قابل قبولی برسانیم.