:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
روحانی: آمریکا نشان داد که به توافقات خود پای بند نیست در حالی که ایران به تعهدات و توافقات خود پای بند است

ترامپ: آمریکا از برجام خارج شد و فرمان برقراری تحریم های هسته ای را امضاو شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گردانم، موگرینی: از دستاورد برجام حفاظت می کنیم، روحانی: توافق برجام و ایران با 5 کشور است و ایران در برجام باقی می ماند

موگرینی: از دستاورد برجام حفاظت می کنیم و از ملت و رهبران ایران می خواهیم به توافق پای بند باشند و از دستاوردهای 12 ساله و دستاورد بزرگ دیپلماسی جهان حفاظت کنیم . رئیس جمهور: از این لحظه اعلام می کنم که برجام با مشارکت ایران با 5 عضو دیگر خواهد بود و یک موجود مزاحم یعنی آمریکا از برجام خارج شده و تعهدات ایران در قبال جهان و آن 5 کشور است نه آمریکا...
کد خبر: ۱۱۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
اقتصاد گردان - ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که آمریکا از برجام خارج می شود و  فرمان برقراری تحریم های هسته ای را امضا کرد، به دنبال این تصمیم که روز سه شنبه 18 اردیبهشت 97 گرفته شد، وزارت خزانه داری آمریکا نیز تصمیمات و برنامه های از سرگیری تحریم های هسته ای را اعلام کرده است. همچنین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بلافاصله بعد از سخنان ترامپ،با استقبال از تصمیم آمریکا، ادعاهای قبلی خود علیه ایران را تکرار کرد.

اما خانم موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،  نسبت به این تصمیم واکنش نشان داد و با انتقاد و نارضایتی از تصمیم ترامپ گفت: از دستاورد برجام حفاظت می کنیم  و از ملت و رهبران ایران می خواهیم به توافق پای بند باشند و از دستاوردهای 12 ساله و دستاورد بزرگ دیپلماسی حفاظت کنیم . ایران نباید اجازه دهد که برخی کشورها دستاورد برجام را به هم بزنند. 
وی افزود: با دوستان خود صحبت خواهیم کرد و موضوع تحریم های هسته ای آمریکا و نتایج آن را بررسی خواهیم کرد و راهکارهایی که بتوانیم با ایران و باهمکاری بین المللی و 5 عضو دیگر برجام را ادامه دهیم  ارائه خواهیم کرد تا هزینه های تحریم آمریکا علیه ایران را کاهش دهیم.


 

آقای روحانی نیز در واکنش خود به سخنان ترامپ و تصمیم آمریکا برای خروج از برجام گفت: آمریکا نشان داد که به توافقات خود پای بند نیست در حالی که ایران به تعهدات و توافقات خود پای بند است. برجام طبق توافق شورای امنیت و سازمان ملل به نتیجه رسید و آمریکا ثابت کرد که به توافق جهانی و بین المللی خود پای بند نیست. تنها کشوری که از آمریکا دفاع کرده، کشور رژیم صهیونیستی بوده که عملکرد آن قبلا به اثبات رسیده است. 

رئیس جمهور افزود: از این لحظه اعلام می کنم که برجام با مشارکت ایران با 5 عضو دیگر خواهد بود و یک موجود مزاحم یعنی آمریکا از برجام خارج شده و تعهدات ایران در قبال جهان و آن 5 کشور است نه آمریکا...
ما با همکاری 5 کشور می توانیم همه آنچه دستاورد برجام بوده را ادامه دهیم و نتایج آن را به دست بیاوریم. برجام پایدار خواهد ماند و به نفع صلح منطقه و جهان عمل می کنیم. 


روحانی هشدار داد: اگر اهداف مورد نظر نتیجه ندهد به زودی تصمیمات نظام را با مردم صحبت خواهم کرد و تصمیمات لازم را خواهیم گرفت. 
در زمینه اقتصاد نیز مسائل ارزی را بر همین مبنا تصمیم گرفته ایم. ارز مورد نیاز کشور را در آینده به خوبی تامین خواهیم کرد. کالاهای اساسی مردم تامین می شود.  ملت ایران از امشب مصمم تر از گذشته است و متحدتر است.
وی گفت: کار ترامپ یک جنگ روانی بود و ملت ایران نشان می دهد که اجازه نمی دهد ترامپ در جنگ اقتصادی و جنگ روانی موفق شود. 
در صورتی که لازم باشد به سازمان انرژی اتمی دستور خواهم داد و غنی سازی صنعتی خود را آغاز خواهیم کرد 
روحانی تاکید کرد: اگر برجام کاغذی باشد که منافع ملت ایران را نادیده بگیرد راه روشنی را پیش رو خواهیم داشت. دولت برای تمام شرایط برنامه ریزی و پیش بینی کرده و از این مقطع تاریخی عبور خواهیم کرد و مشکلات حاد نخواهیم داشت و مردم مشکلاتی را در زندگی روزمره خود احساس نخواهند کرد. 
وی در پایان گفت: از یک نظر متاسفم که مردم آمریکا گرفتار زمامدارانی شده اند که حیثیت آنها را زیر پا گذاشته است و خوشحالم که یک موجود مزاحم از برجام خارج شده است و در یک مصاحبه مفصل با مردم در این زمینه و برنامه های آینده دولت و اقتصاد صحبت خواهم کرد.

ترامپ: بالاترین سطح تحریم‌ها را علیه ایران اعمال می‌کنیم


رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه تصمیم خود را درباره «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) یا توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اعلام کرد.
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه تصمیم خود را درباره «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) یا توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اعلام کرد. 

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند. 

ترامپ گفت: «این به اصطلاح توافق قرار بود از ایالت متحده و متحدان ما در برابر جنون بمب هسته‌ای ایران محافظت کند- سلاحی که تنها بقاء رژیم  ایران را به خطر خواهد انداخت.»

وی درباره برجام گفت: «این توافق در واقع به ایران اجازه داد غنی‌سازی اورانیوم را ادامه دهد و با گذشت زمان به آستانه گریز هسته‌ای برسد.»
ترامپ تصریح کرد: «در زمانی که آمریکا از بیشترین اهرم فشار برخوردار بود، این توافق فاجعه‌بار میلیاردها دلار پول که برخی از آنها پول نقد بودند در اختیار این حکومت- و رژیم تروریسم وحشتناک آن - قرار داد که برای من به عنوان یک شهروند آمریکا شرم‌آور بود.»

ترامپ در ادامه مدعی شد آمریکا در سال ۲۰۱۵ می‌توانست به «توافقی سازنده» دست پیدا کند. او گفت: «در آن زمان می‌توانستیم به آسانی به توافقی سازنده دست پیدا کنیم.»

او اضافه کرد: «محور توافق هسته‌ای این افسانه بود که رژیمی سفاک فقط به دنبال برنامه صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای بوده است.»

ترامپ اضافه کرد: «امروز ما شواهد قطعی داریم که این وعده‌های ایران دروغ بودند.»

رئیس‌جمهور آمریکا با استناد به اسناد ادعایی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «هفته گذشته اسرائیل اسناد اطلاعاتی منتشر کرد که سابقه ایران در زمینه دنبال کردن سلاح‌های هسته‌ای را نشان داد.»

وی گفت: «من قبلا گفته‌ام که اگر نتوان برجام را اصلاح کرد، در آن نمی‌مانیم.»

ترامپ گفت: «در لحظات آینده، سندی را برای بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران امضا می‌کنم. بالاترین سطح تحریم‌های اقتصادی را اعمال خواهیم کرد.»
وی اضافه کرد: «هر کشوری که به ایران برای دستیابی به سلاح کمک کند به شدت توسط ایالات متحده تحریم خواهد شد. آمریکا با رشوه هسته‌ای گروگان گرفته نخواهد شد.»

ترامپ در ادامه گفت: «ایالات متحده دیگر وعده‌های پوچ نمی‌دهد. وقتی که من وعده می‌دهم به آن عمل می‌کنم.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که خروج از برجام آمریکا را امن‌تر خواهد کرد. او گفت: «این اقدام، آمریکا را بسیار امن‌تر خواهد کرد.»

دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا  به طرح ادعاهای واهی علیه ایران پرداخت و با جوسازی علیه کشورمان گفت: من می‌خواهم دنیا را مطلع کنم از اقداماتی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای.

وی با طرح این ادعا که ایران حکومت پیشتاز در عرصه تروریسم است و مشغول صادر کردن سلاح‌های خود به گروه‌های تروریستی و مجهز کردن آنهاست، ادامه داد: ایران از گروه‌های تروریستی و شبه نظامی در منطقه از جمله حزب‌الله، حماس و القاعده حمایت کرده و در طول سال‌های گذشته سفارتخانه‌های آمریکا را در نقاط مختلف جهان مورد حمله قرار داده،‌ به تاسیسات نظامی حمله کرده و صدها خدمه نظامی ما را ربوده و مورد شکنجه قرار داده است.

ترامپ با طرح این ادعا که حکومت ایران هرج و مرج خود را تحت حمایت مالی از این گروه‌ها و غارت اموال مردم کشورش به پیش برده، اظهار کرد: ایران دست به اقدامات خطرناکی زده است و از همه آنها خطرناک‌تر تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

ترامپ گفت: در سال‌های گذشته دولت‌های قبلی وارد توافق هسته‌ای با ایران شدند تحت عنوان برجام. بر روی کاغذ این توافق قرار بود از آمریکا و متحدان ما در برابر یک جنون هسته‌ای از طرف ایران حفاظت کند. سلاحی که فقط باعث به خطر افتادن ایران و دنیا می‌شد. اما این توافق کمک کرد به ایران که هسته‌ای شود و به آستانه هسته‌ای شدن برسد.

وی با بیان این ادعا که این توافق باعث رفع تحریم‌های فلج‌کننده بدون گذاشتن هیچ محدودیتی بر روی رفتارهای سوء ایران در یمن، سوریه و دیگر نقاط شد، گفت: در جایی که آمریکا نهایت اهرم فشار را در دست داشت و این توافق فاجعه‌بار شکل گرفت تا به این حکومت دست بالا را بدهد و میلیون‌ها دلار پول به این کشور داد و برخی از این پول‌ها نقد داده شد که مایه شرمساری من و شهروندان آمریکا است. توافق هسته‌ای ایران یک افسانه را پرورش داد که یک حکومت جنایتکار می‌تواند به دنبال برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای باشد اما این غیرممکن است.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: هفته گذشته اسرائیل اسناد اطلاعاتی را منتشر کرد که قاطعانه نشان داد که حکومت ایران در سال‌های گذشته به دنبال سلاح هسته‌ای بوده است بنابراین این توافق هرگز نباید منعقد می‌شد و باعث ایجاد صلح نشد و هرگز هم نمی‌توانست بشود.

ترامپ با بیان این که بودجه نظامی ایران بعد از برجام 40 درصد افزایش یافته است، ادعا کرد: در حالی که اقتصاد ایران در شرایط خیلی بد است و پول‌ها صرف سلاح‌هایی شده است تا از تروریسم حمایت کند و هرج و مرج در منطقه ایجاد کند.

وی گفت: حتی اگر ایران به توافق عمل کند باز حکومتش می‌تواند در آستانه تولید سلاح هسته‌ای باشد. اگر اجازه دهیم این توافق پابرجا بماند چراکه به زودی مسابقه تسلیحاتی در منطقه خواهیم داشت.

رییس‌جمهور آمریکا مدعی شد: ایران پس از این توافق همواره به بلندپروازی‌های خونین خود در منطقه ادامه داده است و این توافق پوسیده هیچ فایده‌ای برای ایران نداشته است. ما با دوستان‌مان در منطقه و متحدان خود در این باره گفت‌وگو کردیم و ما در درک این خطر که ایران احتمال دستیابی به سلاح هسته‌ای را دارد هم‌صدا هستیم. این توافق یک توافق ناقص است ایران یکی از حامیان اصلی تروریسم در دنیا است.

وی گفت: من اعلام می‌کنم که ایالات متحده آمریکا از برجام خارج می‌شود و طی چند روز آینده با صدور یک فرمان اجرایی، شدیدترین تحریم‌های هسته‌ای و اقتصادی را علیه ایران باز می‌گردانم. هر کشوری که به ایران کمک کند نیز می‌تواند تحت تحریم‌های ایران قرار گیرد. آمریکا را هیچ کشوری نمی‌تواند گروگان بگیرد.

رییس‌جمهور آمریکا در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما اجازه نخواهیم داد حکومتی که شعار مرگ بر آمریکا می‌دهد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، ادامه داد: اقدام امروز ما پیام مهمی دارد، ‌اینکه آمریکا تهدیدهای توخالی نمی‌دهد و وقتی وعده‌ای را مطرح می‌کند به آن عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وزیر خارجه من در راه سفر به کره شمالی است تا زمینه انجام ملاقات بین من و رهبر کره شمالی را فراهم کند، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه در حال انجام است که ما به توافقی با کمک کره جنوبی، چین و ژاپن دست پیدا کنیم تا امنیت و ثبات بر منطقه حاکم شود.

ترامپ با بیان اینکه ما در حالی از این توافق (برجام) خارج می‌شویم که با شرکای خود کار می‌کنیم تا به یک راه‌حل جامع و پایدار در ارتباط با حل موضوع هسته‌ای ایران دست پیدا کنیم و جلوی فعالیت‌های تروریستی و موشک‌های بالستیک ایران را بگیریم،‌ افزود: در واقع ما می‌خواهیم سدی را در برابر اقدامات مخربانه ایران بگذاریم، تحریم‌های قوی‌تری علیه ایران اعمال می‌کنیم، اگر این رژیم به بلندپروازی‌های خود ادامه دهد، تحریم‌هایی که آنها را بیش از هر موقع دیگر با سختی روبرو می‌کند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود خطاب به ملت ایران، گفت: مردم آمریکا در کنار شما هستند.

ترامپ با طرح این ادعا که دولتی دیکتاتور 40 سال است که قدرت را در ایران قبضه کرده است، تصریح کرد: در این مدت بیش از 80 میلیون نفر ایرانی هرگز این موضوع را لمس نکرده‌اند که تعاملی مناسب و رو به گسترش با همسایگان خود داشته باشند.

وی در ادامه خطاب به مردم ایران ادامه داد: آینده ایران متعلق به شماست، مردم ایران از فرهنگی غنی برخوردارند و سزاوار حکومتی هستند که بتواند به آرزوهای آنها احترام بگذارد.

ترامپ ادامه داد: رهبران ایران می‌گویند که در مورد یک توافق جدید مذاکره نمی‌کنند، عیبی ندارد، بگذارید بگویند ولی واقعیت این است که آنها به دنبال این خواهند بود که یک توافق پایدار را منعقد کنند و هر وقت آنها بخواهند این کار را بکنند ما آمادگی داریم که این کار را انجام دهیم.

رییس‌جمهور آمریکا در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: اتفاقاتی که در رابطه با ایران رخ داده است به اندازه کافی مرگ و تخریب را در منطقه افزایش داده است، بگذارید این روند به یک نقطه پایان برسد.



مهلت مشروط روحانی به اروپا

رئیس جمهور در واکنش به خروج آمریکا از برجام گفت: از این لحظه توافق بین ایران و پنج کشور است.
حسن روحانی رئیس جمهور در واکنش به خروج آمریکا از برجام در گفت‌وگوی زنده با مردم ایران گفت:‌ همان سخنی که از 40 سال پیش آن را می‌گفتیم و تکرار می‌کردیم بازگو می‌کنیم و آن اینکه ایران کشوری است که به تعهدات خود پایبند است و آمریکا کشوری است که هیچ‌گاه به تعهدات خود پایبند نبوده است.

وی افزود: تاریخ 40 سال گذشته ما و حتی قبل از آن به خوبی به ما گفته که آمریکایی‌ها نسبت به ملت بزرگ ایران و نسبت به ملت‌های منطقه همواره رفتار خصمانه‌ای داشته‌اند. از رفتارشان در کودتا در ایران علیه دولت قانونی دکتر مصدق و تا مداخلاتشان در رژیم گذشته و حمایت‌شان از صدام و همچنین سرنگونی هواپیمایی مسافربری و کشتن انسان‌های بیگناه توسط ناو هواپیمابری و اقداماتی که علیه مردم افغانستان، عراق ، یمن و مردم منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و علیه ملت‌های دیگر جهان روا داشته‌اند .

رئیس جمهور بیان داشت: آمریکایی‌ها امشب اعلام کردند که از برجام خارج شدند این در واقع تصریحی بود بر کاری که آنها در ماه‌های گذشته هم به شکل دیگری انجام داده بودند. آمریکا بگوید از زمان توافق هسته‌ای تا به امروز کی به همه تعهدات خود عمل کرده بوده است جز چند امضا و بیانیه آیا هرگز به نفع مردم ایران و در چارچوب تعهدات برجام عمل کرده بودند یا نه.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: ملت ایران طبق اذعان آژانس بین‌المللی به تعهد خود وفادار بوده است. دولت ایران به همه تعهداتی که در برجام داشته عمل و اجرا کرده است. اما امروز ما شاهد آن هستیم که کشوری که به تعهدت بین‌المللی احترام نمی‌گذارد کیست.

وی در این باره خاطرنشان کرد: برجام توافق بین ایران و آمریکا نبوده است که آمریکا بخواهد اعلام کند از این توافق خارج می‌شود. برجام یک توافق چندجانبه و یک توافق بین‌المللی بوده است. برجام توافقی است که مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل و قطعنامه 2231 قرار گرفته است. بنابراین آمریکا رسماً امشب اعلام کرد که به تعهدات بین‌المللی توجهی ندارد.

روحانی اضافه کرد: قبل از برجام هم آقای ترامپ تعهدت خودش را نسبت به تغییرات آب و هوایی پاریس اعلام کرد و از این تعهد مهم و مفید برای محیط زیست جهانی خارج شد. توافقات دیگری هم مثل توافقات تجاری از آن خارج شد بنابراین این امر سابقه‌دار است.

وی اظهار داشت:‌ مردم ما در همین دقایق شاهد بودند که تنها رژیمی که از مواضع ترامپ حمایت کردم رژیم نامشروع صهیونیستی بود. همان رژیمی که دانشمندان هسته‌ای ما را به شهادت رساند، همان رژیمی که روزی نیست که در تاریخ سیاسی و زندگی‌اش ظلم و جنایت علیه مردم منطقه و به ویژه ملت بزرگ فلسطین نباشد.

روحانی ادامه داد: از این لحظه توافق برجام بین ایران و پنج کشور است از این لحظه 5+1 ، یک را از دست داده است و در این شرایط ما باید منتظر آن باشیم که شش کشور بزرگ جهانی نسبت به این توافق چگونه عمل خواهند کرد.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: من به وزارت خارجه دستور دادم که ظرف چند هفته آینده با مذاکرات با کشورهای اروپایی و دو کشور بزرگ دیگر یعنی روسیه و چین رایزنی‌ها، هماهنگی‌های لازم و مذاکرات لازم را انجام دهند. اگر در پایان این مهلت و زمان کوتاه ما به این نتیجه رسیدیم که با همکاری پنج کشور می‌توانیم همه آنچه در برجام خواست ملت ایران بوده به دست آوریم علی‌رغم میل آمریکا و رژیم صهیونیستی و تلاش‌های آنها و حرف‌های بی‌نزاکت امشب ترامپ برجام پایدار خواهد ماند و ما می‌توانیم به نفع صلح و امنیت منطقه و جهان قدم‌های خودمان را برداریم و اگر ببینیم منافع ما تضمین نخواهد شد به زودی من با مردم ایران صحبت خواهم کرد و تصمیمات نظام را در آن شرایط به اطلاع مردم می‌رسانم.

روحانی افزود: اما در اینجا تأکید می‌کنم مردم ما باید هیچ گونه نگرانی برای آینده کشور نداشته باشند. ما از هفته‌ها و ماهها پیش به این نتیجه رسیده بودیم که ترامپ وفادار به تعهدات بین‌المللی نیست و از جمله وفادار به برجام نخواهد بود. بر این مبنا تصمیمات لازم را برای مسائل اقتصادی خودمان اتخاذ کرده‌ایم.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: تصمیمی که نسبت به مسائل ارزی اتخاذ شد بر همین مبنا بود. ما با برجام بدون آمریکا روبه‌رو هستیم و مردم ما شاهد خواهند بود که ما رشد اقتصادی‌مان ادامه خواهد یافت، آرامش و ثبات بازار ادامه خواهد یافت، ارز مورد نیاز کشور را در شرایط آینده به خوبی تأمین خواهیم کرد، در کالاهای اساسی و کالاهای مورد نیاز مردم هیچ‌گونه نگرانی نباید وجود داشته باشد. ملت ایران از امشب مصمم‌تر از گذشته است. ملت ایران از امشب متحدتر از گذشته است. کار ترامپ یک جنگ روانی و یک فشار اقتصادی بود. ما نخواهیم گذاشت ترامپ در جنگ روانی و یا در فشار اقتصادی به ملت ایران موفق شود.

وی ادامه داد: تاریخ نشان خواهد داد که همانگونه که ملت ما در برابر همه توطئه‌ها پیروز بوده در این ماجرا هم پیروز خواهد بود. من به سازمان انرژی اتمی دستور داده‌ام آمادگی لازم را برای اقدامات بعدی در صورت نیاز داشته باشند تا در صورتی که مورد نیاز باشد غنی‌سازی صنعتی خودمان را بدون محدودیت آغاز کنیم.

روحانی بیان داشت: ما تا اجرای این تصمیم چند هفته صبر می‌کنیم. با دوستان، متحدان خودمان و اعضایی که پای برجام را امضا کرده‌اند وفادار خواهند بود به رایزنی می‌پردازیم. همه چیز وابسته به منافع ملی ما است. اگر منافع ملت ما در برجام تأمین باشد ما روند را ادامه خواهیم داد و اگر برجام بخواهد کاغذی باشد بدون اینکه منافع ملت ایران را تضمین کند آنگاه راه بسیار روشنی پیش‌روی خود داریم.

رئیس جمهور تأکید کرد: من به مردم ایران اطمینان می‌دهم که دولت از ماهها پیش برای تمام شرایط برنامه لازم را آماده کرده است و ما مشکل حادی پیش‌رو به هیچ عنوان نخواهیم داشت. ما از این مقطع تاریخی با اتحاد، هماهنگی و استقامت به خوبی عبور خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: مردم ما مشکلاتی را در زندگی روزمره خودشان در هفته‌های آینده و ماهها و سال‌های آینده به حول و قوه الهی احساس نخواهند کرد. من امشب از یک نظر متأسفم که مردم آمریکا که مردم بزرگی هستند گرفتار زمامدارانی شدند که حیثیت آنها را زیرپا گذاشته است و از طرفی خوشحال هستم که یک موجود مزاحم از برجام خارج شده است بی‌تردید ما راه‌مان را با موفقیت ادامه می دهیم و من به زودی در یک مصاحبه مفصل با مردم عزیز و بزرگوارمان صحبت خواهم کرد.