:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۳
لزوم سرعت عمل در اصلاح تکنولوژی تولید

بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق از ۱۵ فروردین

عضو کمیسیون تلفیق از آغاز بررسی لایحه بودجه سال ۹۱ در تلفیق از ۱۵ فروردین ماه خبر داد و گفت: اصلاح تکنولوژی از ضرورت‌های کاهش هزینه تولید در فرآیند هدفمندی یارانه‌ها بود که سرعت عمل مناسب در این زمینه وجود نداشت...
کد خبر: ۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۱
خبراقتصادی: بررسی لایحه بودجه در تلفیق از سال گذشته شروع و بررسی ‌های مقدماتی آن انجام شد، در عین حال از روز ۱۵ فروردین ماه کمیسیون بررسی لایحه بودجه را به طور رسمی آغاز می‌کند.

محمد حسین فرهنگی در گفت‌و‌گو با  فارس با اشاره به نامگذاری سال ۹۱ به "تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى" توسط مقام معظم رهبری نیز گفت: ایشان خود به روشنی ضرورت‌های کشور به آنچه نامگذاری کردند را توضیح دادند.

وی ادامه داد: اینکه ما در سالی که گذشت با تهدیدهای متعددی مواجه بودیم و لازمه اقتصادی که بخواهد در مقابل فشارهای اقتصادی خارجی مقاومت کند این است که بتواند به توان داخلی اتکا کند، و این هم به حمایت‌های دولتی و هم عزم تولیدکنندگان بازمی‌گردد.

خبرنگار فارس به فرهنگی گفت: تولید در مرحله اول اجرای هدفمندی از حمایت‌هایی که انتظار داشت، برخوردار نشد، آیا مجلس در مرحله بعد ضمانت‌های اجرایی را پیش‌بینی‌خواهد کرد؟

عضو هیات رئیسه مجلس پاسخ داد: قرار بود در فرآیند اجرای هدفمندی یارانه‌ها از تولید حمایت شود و مجلس نیز آن را تصویب کرد، اما اجرا نشد، به نظر می‌رسد برای فاز دوم هدفمندی باید با دولت گفت‌و‌گوهایی به عمل آید.

وی در خصوص تعبیر دولت از حمایت تولید و مخالفتش با حمایت‌های یارانه‌ای گفت:بحث بر سر نحوه حمایت از تولید است،دولت باید مجموعه تمهیداتی را به کار می‌گرفت که ضمن اصلاح تکنولوژی از افزایش هزینه‌های تولید جلوگیر شود.

وی تامین مواد اولیه، حذف مقررات مشکل ساز برای تولید و تدابیر گمرکی را از جمله این تمهیدارت عنوان کرد و افزود: در اصلاح تکنولوژی سرعت عمل مناسب وجود نداشت.

فرهنگی افزود: این اقدامات بیشتر جنبه اجرایی داشته و دارد تا قانون‌گذاری.