:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
یک بانوی کارآفرین:

مسئولان، هفت‌خوان حمایت از کالای ایرانی را هموار کنند

یک بانوی کارآفرین گفت: سختی‌های تولید کالای ایرانی باعث دلسردی بسیاری از فعالان این عرصه می‌شود در حالی که با قدری حمایت از سوی دست‌اندرکاران، شاهد رونق این حوزه خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
اقتصادگردان_ فروغ حقانی  اظهار کرد: امسال که به‌عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است شاید تلنگری باشد تا مسئولان با عزم بیشتری فعالان در حوزه کارآفرینی و تولید محصول ایرانی را حمایت کنند .
این بانوی کارآفرین ابهری که بیش از 10 سال است در زمینه تولید فرش و تابلو فرش ابریشمی فعالیت دارد و توانسته تعداد زیادی از بانوان علاقه‌مند را با این حرفه آشنا کند، تاکید کرد: با توجه به اینکه ابریشم مورد نیاز را از بازارهای خارجی تهیه می‌کنیم، بالا رفتن قیمت دلار فشاری مضاعفی در تهیه مواد اولیه بر فعالان این حوزه وارد می‌کند و ترس از عدم فروش نیز مزید بر علت می‌شود لذا در سال‌های اخیر بسیاری از فعالان این حوزه دلسرد شده و دست از کار کشیده‌اند .
حقانی با بیان این‌که حمایت دولت در خرید محصول یکی از مواردی است که می‌تواند تولیدکنندگان فرش دستباف به‌ویژه بانوان فعال در این عرصه را حمایت کرده و به ادامه کار دلگرم کند، خاطرنشان کرد: بازاریابی و فروش محصول یکی از عمده مشکلات برای بانوان کارآفرین است در حالی که با اطمینان از فروش محصول، حتی با وجود همه سختی‌ها و تحریم‌هایی که خرید مواد اولیه را قدری سخت می‌کند، ولی باعث می‌شود فعالان با دلگرمی بیشتری در این عرصه حضور داشته باشند .
حقانی با انتقاد از برخی سیاست‌های تشویقی از جمله پرداخت تسهیلات گفت: دریافت تسهیلات نیز «هفت‌خوانی» است که به دلیل طولانی بودن و سخت‌گیری‌هایی که شاید در مواردی بیش از حد صورت می‌گیرد، مشکل مضاعفی است که ضروری است در سال‌جاری و در راستای حمایت از کالای ایرانی بیشتر مورد توجه دست‌اندرکاران امر قرار گیرد .

منبع:  ایسنا