نوبخت گفت: تاکنون سرمایهگذاران خارجی برای فاینانس این طرح اعلام آمادگی کردند که یکی از آنها از کشور چین با پیشنهاد مبلغ 450میلیون یورو است که در کمترین زمان با اختصاص منابع مالی جدید شاهد پیشرفتهای بیشتری در ساخت این سد خواهیم بود. نوبخت با بیان اینکه سد مخزنی هراز میتواند 14درصد از آبهای سطحی و رودخانه پرآب هراز را پیش از هدر رفتن مهار کند، گفت: برای تکمیل ساخت سد هراز با اقدامات جانبی در قالب یک مجموعه بزرگ که درحال انجام است به بیش از یک هزار و 700میلیارد تومان اعتبار نیاز است. وی اضافه کرد: بخشی از این هزینهها مربوط به حدود 9کیلومتر از جاده هراز(آمل به تهران) است که با ساخت سد زیر آب میرود و هماکنون جاده جایگزین آن به طول 11کیلومتر با یک تونل به طول یکهزار و 600 متر در دست ساخت است.
سد مخزنی هراز از نوع خاکی با هسته رسی به ارتفاع 150متر و 373متر طول تاج به ظرفیت نهایی 650 میلیون مترمکعب روی رودخانه هراز و در فاصله در 22کیلومتری جنوب شهر آمل درحال ساخت است.