:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴

برنامه‌ سازمان حمایت برای کنترل بازار

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تامین کالاهای اساسی و ضروری برعهده شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام کشور است.
کد خبر: ۱۱۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
اقتصادگردان- شهرام میرآخورلو در مورد برنامه‌ سازمان حمایت برای کنترل و نظارت بر بازار شب عید افزود: برای ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا و خدمات و در راستای جلوگیری از بروز التهاب قیمت ناشی از تغییر مولفه‌های بازار مانند کاهش عرضه و افزایش تقاضا، مراتب طی دستورالعمل اجرایی طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است. معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در بازه زمانی بهمن ماه 1396 تا پایان فروردین 1397 با اطلاع‌رسانی، هماهنگی، هم‌افزایی با دستگاه‌های ذی‌ربط و برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای نظارت و پایش موثر و بهنگام بر فرآیند تامین و توزیع کالا و خدمات با قیمت مناسب به مصرف‌کنندگان، انجام گشت‌های مشترک، تسریع در رسیدگی به گزارش‌ها و شکایات مردمی و برخورد با تخلفات اقدام می‌شود.

او در رابطه با تامین کالاهای اساسی ازجمله برنج، روغن، گوشت، شکر و... گفت: موضوع تامین کالاهای اساسی و ضروری باتوجه به اینکه تامین‌کننده اقلام اساسی و مایحتاج هموطنان برعهده شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام کشور قرار دارد، لذا براساس دستورالعمل اجرایی توزیع اقلام اساسی و ضروری مشمول تنظیم بازار مصوب ستاد تنظیم بازار، مقرر شد، توزیع کالاهای اساسی از قبیل انواع برنج وارداتی با برندهای پرمصرف برنج هندی 1121، برنج هندی pr11 و برنج تایلندی هومالی به ترتیب با قیمت‌های 56000، 26000 و 39000 ریال به‌ازای هر کیلوگرم به مصرف‌کنندگان توزیع شود.