:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲

بلومبرگ: طلا در هفته جاری روزهای بهتری خواهد داشت

به دنبال نوسانات نا منظم طلا در هفته گذشته، شرکت کنندگان در نظر سنجی این هفته کیتکو ترجیح دادند بسیار محتاط تر از گذشته اظهار نظر نمایند
کد خبر: ۱۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۲


به گزارش بلومبرگ، به دنبال نوسانات نا منظم طلا در هفته گذشته ، شرکت کنندگان در نظر سنجی این هفته کیتکو ترجیح دادند بسیار محتاط تر از گذشته اظهار نظر نمایند. روز جمعه ،اونس طلا برای تحویل در ماه ژوئن با 7 درصد کاهش ،هزار و سیصد و نود و پنج دلار و شصت سنت مبادله گردید. همچنین هر اونس نقره در بازار معاملات آتی روز جمعه با 12 درصد کاهش بیست و دو دلار و نهصد و شصت دلار معامله شد
به گزارش کیتکو از بیست و هفت نفر شرکت کننده در نظر سنجی هفتگی کیتکو که شامل نمایندگان شرکت معتبر فروشنده شمش طلا، موسسات و بانکهای سرمایه گذاری ، معامله گران بازار آتی و تحلیلگران فنی بازار طلا بودند، هفده نفر نظر به افزایش قیمت طلا ، چهار نفر نظر به کاهش آن دادند و شش نفر دیگر وضعیت بازر طلا را خنثی ارزیابی نمودند. 
 
شرکت کنندگانی که رای به افزایش قیمت طلا داده اند معتقدند،پس از دوازدهم آپریل وضعیت بازار طلا اندکی دگرگون شده است و افزایش تقاضا و خرید طلا در بیشتر کشورهای آسیایی و فروش وسیع مسکوکات طلا توسط ضرابخانه ایالات متحده امریکا ، سبب  بالا رفتن قیمت طلا  در هفته آینده خواهد شد.

به گزارش بلومبرگ، تحلیلگران این پایگاه اطلاع رسانی نیز افزایش بهای طلا در هفته جاری را محتمل تر از سقوط مجدد آن می دانند. به عقیده این تحلیلگران هر چند افت اخیر بهای طلا در سی و یک سال گذشته بی سابقه بوده است اما رویدادهای جاری سیاسی و اقتصادی جهان، طلا را به سمت صعود روانه خواهد ساخت.