:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲

1100 هنرمند صنایع دستی استان تهران وام مشاغل خانگی دریافت کردند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: یک هزار و 100 هنرمندان صنایع دستی این استان وام مشاغل خانگی دریافت کرده اند.
کد خبر: ۱۰۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
اقتصادگردان_ محمدانشایی با بیان اینکه یک هزار و 450هنرمند برای دریافت وام های اشتغال خانگی به بانکها عامل معرفی شده اند اظهار داشت : 200 نفر از تهران، 750نفر از شهرستان های رباط کریم، اسلامشهر وشهریار و 500نفر نیز از شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت به بانک ها معرفی شدند. 
به گفته معاون صنایع دستی استان تهران حدود 70 درصد از متقاضیان موفق به دریافت وام های خود شدند. 
وی با بیان اینکه بازپرداخت وام های اشتغالزایی سه ساله می باشدافزود: میزان وام اشتغال مشاغل خانگی و صنایع دستی 5 تا 10میلیون تومان برای هر نفر است. 
انشایی همچنین از آغاز دستور العمل آئین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری در سایت کارا (وزارت کار)خبرداد و گفت: متقاضیان می توانند در راستای اشتغالزایی و تقویت تولیدات داخلی، طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی درخواست های خود را در سایت مذبور ثبت کنند. 
وی با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات دراین طرح برای شهرهای کمتر از 10 هزار نفر ، مناطق روستایی، مرزی و محروم می باشد ، ادامه داد: متقاضیان می توانند طرح های خود را در قالب صنعتی، کشاورزی و خدماتی ارائه دهند. 
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: تسهیلات برای طرح ها بستگی به کارایی از 150میلیون تومان و بیشتر از آن می باشد. 
وی گفت: بازه پرداخت این طرح ها 6 ساله و با یک سال تنفس، با سود 4تا 6 درصدی پرداخت می شود. 
انشایی همچنین از افتتاح بازارچه صنایع دستی و سوغات بهاره در بوستان ولایت خبرداد و گفت: نمایشگاه بهاره بوستان ولایت به مدت 10روز از 8 تا 18 اسفند ماه دایراست. 
وی افزود: در این نمایشگاه بهاره 30غرفه برای سوغات و صنایع دستی در نظر گرفته شده است. 
معاون صنایع دستی استان تهران همچنین از راه اندازی صنایع دستی و تولید زنده در بهار امسال در مجموعه ایرانسرا برج آزادی خبرداد و گفت: این نمایشگاه 20 اسفند تا 12 فروردین 97 با مراسم آیینی، موسیقی سنتی ونمادین سفره هفت سین برگزار می شود. 


منبع: ایرنا