:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
مسئول بسیج اصناف سپاه عاشورا در بازدید از کارگاه های تابلو فرش سردرود گفت:

بافندگان تابلوفرش سردرود اقتصاد مقاومتی را با دار قالی معنا کردند

مسئول بسیج اصناف سپاه عاشورا در بازدید از کارگاه های تابلو فرش سردرود گفت: بافندگان تابلوفرش سردرود واقعا به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی لبیک گفته و سربازان و بسیجیان واقعی این مرز و بوم محسوب می شوند.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
اقتصادگردان_ فیروز ابراهیم زاده افزود: سردرود شهری با نرخ بیکاری تقریبا صفر است بطوری که هر خانه یک کارگاه تولیدی فرش دارد در همین راستا شهر سردرود پایتخت تابلو فرش ایران و جهان شده است و این افتخاری بزرگ برای مردم این شهر و منطقه آذربایجان و ایران است.

مسئول اتحادیه فرش سردرود نیز در ادامه اظهار داشت: تابلو فرش سردرود یکی از شاخصه ها و سفیر فرهنگی کشور ایران به شمار می آید که با فرهنگ و هنر ایرانیان عجین شده و در کنار وجوه اقتصادی دارای جنبه های غنی هنری و فرهنگی است.

بافندگان تابلوفرش سردرود پشت دار قالی اقتصاد مقاومتی را معنا می کنند

بافندگان تابلوفرش سردرود پشت دار قالی اقتصاد مقاومتی را معنا می کنند

وی افزود: تابلوفرش سردرود با ویژگی های شاخص اقتصادی خود و به ویژه با دارا بودن ارزش افزوده فراوان، نقش و سهمی شایانی در اقتصاد مقاومتی دارد که توانسته است یاریگر اقتصاد خانواده شود.

تابلو  فرش دستباف تنها محصولی است هیچ وابستگی به واردات ندارد و مصداق واقعی «اقتصاد مقاومتی» است و توجه مسئولان به این هنر و صنعت می تواند افزایش اشتغال زایی و رفاه بیشتر و جلوگیری بی رویه مهاجرت و توسعه صادرات و در نتیجه ورود ارز و در نتیجه شکوفایی اقتصاد را در بر داشته باشد.

بافندگان تابلوفرش سردرود پشت دار قالی اقتصاد مقاومتی را معنا می کنند

مسئول سازمان بسیج اصناف به همراه مسئول نظارت بر اصناف و تشکل های صنفی سازمان صنعت معدن تجارت آذربایجان شرقی از اتحادیه فرش دست بافت سردرود و کارگاه های آن بازدید کردند.  

منبع : بسیج