:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵

افزایش اندک شاخص‌های آسیایی در نخستین روز معاملات هفته

بازارهای آسیایی هم پس از بورس های وال استریتی، با وجود نگرانی ها از نوسانات قیمتی، اندکی افزایش یافتند.
کد خبر: ۱۰۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- به نقل از خبرگزاری فرانسه، در معاملات روز دوشنبه شاخص " نیک کی ۲۲۵" با ۱.۳۳ درصد افزایش (معادل ۲۸۸.۷۶ واحد)   به ۲۲۰۰۹.۰۱ واحد رسید. شاخص " تاپیکس" هم با ۱.۵۸ درصد افزایش (معادل ۲۷.۴۰ واحد) به ۱۷۶۴.۷۷ واحد رسید. با این حال بازارها در بسیاری از کشورها شامل هنگ کنگ و چین به دلیل تعطیلات سال نو چینی بسته بودند.  

" اوکاسان آنلاین سکوریتیز " در یادداشتی نوشت: انتظار می رود بازارهای سهام ژاپن پس از ریزشی که اوایل ماه جاری داشتند، بهبود پیدا کنند و با توجه به کاهش نوسانات در ژاپن و آمریکا، می توانیم انتظار بازار آرامی را داشته باشیم.

در بین بازارهایی آسیایی که امروز فعالیت داشتند، شاخص " آ اس ایکس " استرالیا ۰.۴۶ درصد افزایش یافت، شاخص " کسپی" کره جنوبی ۰.۸۵ درصد افزایش یافت و بورس نیوزلند تقریبا بدون تغییر باقی ماند و تنها ۰.۰۱ درصد رشد یافت.

یکی از دلایل اصلی حرکت مثبت بازارهای آسیایی، صعود روز جمعه بازارها در وال استریت و اروپا بود، بورس وال استریت در ششمین صعود متوالی خود توانست بهترین عملکرد هفتگی خود از نوامبر ۲۰۱۶ را به ثبت رساند و با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۵۲۱۹.۳۸ واحد برسد.

بازارهای اروپایی نیز عموما افزایش یافتند. به عقیده تحلیلگران خوش بینی‌ها بین سرمایه گذاران افزایش یافته است و آنها پس از سقوط هفته گذشته به بازارها برگشته اند. در لندن، شاخص " فوتسی ۱۰۰" با ۰.۸ درصد افزایش  در سطح ۷۲۹۴.۷۰ واحدی بسته شد.

هر یورو از ۱.۲۴۱۰ دلار به ۱.۲۴۳۰ دلار افزایش یافت، پوند از ۱.۴۰۲۳ دلار به ۱.۴۰۴۶ دلار رسید و هر دلار از ۱۰۶.۲۵ ین به ۱۰۶.۱۸ ین کاهش یافت.

نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۶۹۰ سنت افزایش، به ۶۲.۳۷ دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت ۴۱ سنت افزایش یافت و به ۶۵.۲۵ دلار در هر بشکه رسید.