:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرگان:

پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرگان از پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
اقتصادگردان_  یاسر قندهاری رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرگان گفت: در ۶ ماه گذشته در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی ۲۶۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به هنرمندان شهرستان گرگان با مشارکت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در غالب تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد.

وی افزود: در این مدت ۴۲ پرونده برای دریافت این تسهیلات به بانک عامل معرفی شده اند که از این تعداد ۲۶ مورد تسهیلات مبلغ ۱۰ میلیون تومان دریافت کرده و مابقی نیز در دست اقدام است.

قندهاری اضافه کرد: همچنین ۲۶ مورد تسهیلات پرداختی به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان به مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان از محل بانک کشاورزی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: استان گلستان و به ویژه شهرستان گرگان از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار بوده که تنوع محصولات صنایع دستی هنرمندان این شهرستان یکی از این ظرفیت‌ها است.

قندهاری در پایان گفت: حمایت از هنرمندان صنایع دستی می‌تواند موجب رشد اشتغال پایدار در شهرستان از طریق جذب و معرفی محصولات صنایع دستی به گردشگران به عنوان سوغات و ره آورد سفر در نهایت موجب رشد اقتصادی شهرستان گردد.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان