:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۳
عسگراولادی:

چين؛ مقصد جديد صادرات فرش ايراني

عسگراولادی گفت: برای صادرات فرش دستباف و ماشینی ایرانی، بازار‌های جدیدی در چین گشایش شده است.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
اقتصادگردان_ اسداله عسگراولادي در حاشيه سومين همايش فرصت هاي بازرگاني و سرمايه گذاري ايران و چين در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما افزود: زير ساخت لازم براي رسيدن به مبادلات تجاري 50 ميليارد دلاري ايران و چين فراهم است که تا پايان سال 2018 به اين هدف خواهيم رسيد.
وي اضافه کرد: البته توصيه ما به چيني ها اين است که به جاي خريد و فروش کالا، در ايران سرمايه گذاري کنند که با سرمايه گذاري چيني ها مي توانيم منطقه و 15 کشور همسايه را تحت پوشش قرار دهيم البته چيني ها بايد فناوري، ماشين آلات و مواد اوليه را تامين کنند ما هم از نظر ريالي محل کارخانه را تامين مي کنيم تا با کار مشترک، همکاري ها دراز مدت و ادامه دار باشد.
عسگراولادي اضافه کرد: در 30 سال اخير همواره مبادلات ما به سود ما مثبت بوده است يعني 53 درصد ما به چين صادرات داريم و 47 درصد هم ما از چيني ها واردات داريم.
وي با بيان اينکه در افزايش مبادلات به 50 ميليارد دلار هم اين تراز مثبت به نفع ايران را حفظ خواهيم کرد گفت: علاوه بر صادرات انرژي، انواع مواد غذايي، خشکبار، سنگ هاي معدني و فرش صادرات ما به چين خواهد بود ضمن اينکه چيني ها هم به اين محصولات نياز دارند البته ما هم بايد بازارهاي مان را در چين حفظ کنيم که با حضور در نمايشگاه ها و اعزام هيئت ها اين بازار را حفظ خواهيم کرد.
عسگراولادي افزود: امسال 60 هزار تن پسته با ارزش يک ميليارد دلار به چين صادر کرديم که سال آينده اين ميزان را تا 20 درصد افزايش خواهيم داد ضمن اينکه واردات مابيشتر ماشين آلات و مواد اوليه کارخانجات خواهد بود.
 

منبع : واحد مرکزی خبر