:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
زهرا ساعی:

فرش تبریز هویت یک ملت است

ساعی با بیان اینکه فرش تبریز تنها یک هنر نیست، اظهار کرد: فرش تبریز هویت یک ملت است که با عرضه و شناساندن صحیح آن به جهان، نه تنها هویت یک ملت را معرفی کردیم بلکه موجب ارزآوری برای کشور خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
اقتصادگردان_  زهرا ساعی با بیان اینکه فرش تبریز تنها یک هنر نیست، اظهار کرد: فرش تبریز هویت یک ملت است که با عرضه و شناساندن صحیح آن به جهان، نه تنها هویت یک ملت را معرفی کردیم بلکه موجب ارزآوری برای کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه تبریز به عنوان شهر جهانی بافت فرش در جهان شناخته شده، ادامه داد: فرش یکی از مهم ترین صنایع دستی این کلانشهر است که این هنر از قبل از دوران صفویه آغاز شده و تبریز یکی از قدیمی ترین و معروف ترین مراکز بافت فرش های دستباف در دنیا به شمار می رود.

ساعی در ادامه افزود: طراحی فرش توسط مجرب ترین اساتید با رعایت تمام استاندارها، تنوع بسیار زیاد در رنگ ها، استفاده از الیاف مرغوب، استفاده از سایه روشن ها و بسیاری از ویژیگی های دیگر، این فرش را از سایر فرش ها متمایز می کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به لزوم توسعه اقتصاد غیرنفتی تصریح کرد: بدون تردید از قدیم الایام بازار فروش ایران در هر دو حالت سنتی یا مدرن یکی از موثرترین بازارها در اقتصاد کشور بوده که باید با توجه به وسعت جهانی و پر بار بودن اقتصاد فرش و ارتباط تنگاتنگ این بازار ها، سیاست گذاری های مناسبی در این خصوص صورت گیرد.

وی همچنین ادامه داد: از نظر ارزآوری این صنعت سهم قابل توجهی در اقتصاد ایران دارد اما متأسفانه در چندسال اخیر سهم فرش از صادرات غیرنفتی در حال کاهش بوده و از طرف دیگر ارزش مطلق صادرات فرش نیز روند نزولی یافته که باید در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی مسئولان توجه ویژه ای به این مهم داشته باشند تا سهم مطلوبی از اشتغال در جامعه نیز به وجود آید.

زهرا ساعی در پایان گفت: در آذربایجان شرقی بیش از ۵۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه قالیبافی قرار گرفته اند که امیدواریم با این حال اقدامات مناسبی برای عرضه و شناساندن فرش تبریز صورت گیرد.

منبع : هم نوا