:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
نوبخت اعلام كرد

خوشبینی به رشد 8 درصدی با وجود محدودیت مالی

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: سال آینده با وجود تمام محدودیت‌های منابع مالی رشد 8 درصدی اقتصاد دنبال می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
اقتصاد گردان -  رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: سال آینده با وجود تمام محدودیت‌های منابع مالی رشد 8 درصدی اقتصاد دنبال می‌شود.

به گزارش سازمان برنامه و بودجه «محمدباقر نوبخت» در آیین تکریم زحمات «احمد دوست‌حسینی» و معارفه «مرتضی شهیدزاده» رییس سابق و جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی افزود: با استمرار مدیریت شایسته منابع، ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در سال آینده و برنامه‌ریزی برای تسریع در پروژه‌های نیمه ‌تمام، کاری مشکل اما شدنی و دست‌یافتنی است.

معاون رییس‌جمهوری با مهم دانستن امانت‌داری، صداقت، قانون‌گرایی و گره‌گشایی در انجام وظایف صندوق توسعه ملی اظهار کرد: در ایفای ماموریت‌های صندوق توسعه ملی در جهت پیشرفت امور ضمن توجه به مقتضیات و شرایط همچنین حمایت همه‌ جانبه از بخش‌های مختلف اقتصادی با استفاده بهینه از منابع صندوق به طور همزمان باید با رعایت مقررات و قوانین از حیف و میل منابع کشور جلوگیری شود.

نوبخت همچنین با برشمردن ویژگی‌ها و توانایی‌های رییس جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی برای وی و همکارانش در صندوق آرزوی توفیق کرد.

در این مراسم رییس سابق صندوق توسعه ملی نیز گفت: صندوق توسعه ملی، ثروت ملی است و مدیران آن هم امانت‌دار منابع هستند و همه ما وظیفه داریم این منابع را به اضافه منافع آن به نسل‌های بعدی تحویل دهیم.

احمد دوست‌حسینی افزود: شایسته است در تبدیل هدف کمی به کیفی این نکته حایز اهمیت را در نظر داشته باشیم که حداقل نرخ بازدهی صندوق برابر با متوسط نرخ رشد متوسط جهانی باشد.