:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
ابوالفضل مکرمی فر:

گردشگری و صنایع دستی در نشاط عمومی نقش تاثیر گذاری دارند/خراسان رضوی قطب گردشگری ایران است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی گفت: گردشگری می‌تواند نقش موثری در ایجاد نشاط عمومی در مردم ایجاد کند.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
اقتصادگردان_ ابوالفضل مکرمی فر در استانه افتتاح نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های تاریخی بیشمار در کشور افزود: با ایجاد جاذبه‌های جدید و نوظهور می‌توان به آینده این صنعت امید زیادی داشت.


وی با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص در امد زایی و ایجاداشتغال از راه گردشگری افزود: تلاش مسئولین باید در راستای تحقق اهداف چشم انداز ۲۰ ساله کشور باشد و دستیابی به آن امری دست یافتنی است.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته می‌تواند با ترویج فرهنگ سفر سبب رونق صنعت گردشگری به خصوص در ایام غیر پیک شود.

 

خراسان رضوی قطب گردشگری ایران است


مکرمی فر با بیان اینکه خراسان رضوی و شهر مشهد به واسطه بارگاه مطهر رضوی قطب گردشگری ایران محسوب می‌شودگفت: خراسان رضوی با دارا بودن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مناسب می‌تواند به نقطه عطفی در حوزه گردشگری در بین کشور‌های اسلامی تبدیل شود.


وی همچنین در خصوص حضور گسترده خراسان رضوی در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری خراسان رضوی توسعه تعاملات تاسیسات گردشگری و یافتن بازار‌های هدف از جمله اهداف مهم شرکت در این نمایشگاه است.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی یکی از راه‌های مهم و تاثیر گذار در ارتقای همبستگی ملی و رفع بیکاری در کشور است.

 

 

رفع مشکل بیکاری و رکود با بهره مندی از صنعت گردشگری و صنایع دستی



مکرمی فر گفت:گردشگری و صنایع دستی عامل مهمی برای کسب درامد و توسعه پایدار در کشور است و این صنعت می‌تواند سبب رفع بیکاری در کشور شود.

وی افزود:خراسان رضوی جاذبه‌های متعددی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی دارد به طوریکه با برنامه ریزی و تمرکز در رشته‌های وابسته به این صنعت می‌تواند بیکاری را ریشه کن کرد.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه گردشگری می‌تواند جایگزین صنعت نفت شود افزود:باید زیر ساخت‌های توسعه صنعت گردشگری در کشور فراهم شود. چرا که طبق آمار میزان اشتغال صنعت گردشگری در دنیا در سال ۲۰۲۰، ۴۳ درصد افزایش پیدا می‌کند.


مکرمی گفت: ثبت میراث جهانی، معماری سنتی و صنایع دستی از عواملی هستند که در توسعه صنعت گردشگری نقش مهمی ایفا می‌کنند.


یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران ۳ تا ۶ بهمن ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان