:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
در بازدید معاون وزیر نفت از پتروشیمی ایلام عنوان شد

بهره‌برداری از واحد سولفورزدایی پتروشیمی ایلام در سال ۹۷

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: امیدواریم دو پروژه الفین و SRU با همین شتاب و پس از رفع مشکلات و نارسایی‌ها در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- سیدرضا نوروززاده در جریان بازدید از پروژه های در دست احداث "الفین" و "سولفورزدایی" پتروشیمی ایلام، ضمن ابراز رضایت و خرسندی از پیشرفت دو پروژه الفین و SRU اظهار کرد: شرکت پتروشیمی ایلام نقش مهمی در رفع محرومیت استان و اشتغال‌زایی داشته و امیدواریم دو پروژه الفین و SRU با همین شتاب و پس از رفع مشکلات و نارسایی‌ها در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند .

عادل نژادسلیم، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز در این بازدید اظهار کرد: واحد سولفورزدایی پتروشیمی ایلام در طول کمتر از دو سال پیشرفت بسیار مناسبی داشته است و عملیات اجرایی آن تا پایان سال به اتمام رسیده و در سه ماهه نخست سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسد .

وی به پروژه در دست احداث الفین پتروشیمی ایلام به عنوان بزرگترین  واحد الفین در غرب کشور اشاره کرد و با ذکر این نکته که در سه سال گذشته درصد پیشرفت این پروژه به میزان چشمگیری افزایش یافته است، افزود: واحد الفین دارای ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن اتیلن در سال است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه واحد الفین هم اکنون در مجموع ۸۹ درصد پیشرفت دارد و  در ابتدای سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: محصولات پتروشیمی ایلام از باکیفیت‌ترین محصولات پتروشیمی در کشور هستند که بیش از ۸۰ درصد آن به بازارهای جهانی صادر می‌شوند .

بساق زاده؛ مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این بازدید حضور داشت.