:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
بخشی رییس فراکسیون فرش دستباف مجلس شورای اسلامی

بیمه شدن ۵۰۰ هزار نفر در حوزه صنایع دستی و فرش

رییس فراکسیون فرش دستباف مجلس شورای اسلامی از پیش بینی برای بیمه ۵۰۰ هزار نفر در حوزه صنایع دستی و فرش در سال ۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
اقتصادگردان_بخشی رییس فراکسیون فرش دستباف مجلس شورای اسلامی در جلسه اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با فعالان صنعت فرش لرستان بیان کرد: دولت به تامین اجتماعی بدهی داشته و متعهد به پرداخت است و نباید بیمه فرش‌بافان توسط تامین اجتماعی قطع شود.

وی ادامه داد: در یک سال و نیم گذشته در مجلس شورای اسلامی لایحه حمایت از صنعت کاران و استادکاران صنایع دستی و فرش به تصویب رسیده است.

رییس فراکسیون فرش مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این لایحه بودجه پیش‌بینی شده تا در سال ۹۷ بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوزه صنایع دستی و فرش بیمه شوند.

بخشی عنوان کرد: همچنین بر اساس این لایحه دیگر سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند در مورد تشخیص نحوه فعالیت فرشبافان و فعالانه صنایع دستی کشور اظهار نظر کند و این موضوع بر عهده سازمان میراث میراث‌فرهنگی و صنعت و معدن و تجارت است.

وی عنوان کرد: پیشنهاد تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی در مجلس شورای اسلامی داده شده و مطمئناً ایجاد سازمان فرش با در نظر گرفتن نگاه فعالان این حوزه در دستور کار قرار دارد.

این مسئول گفت: همچنین با توجه به اهمیت حوزه میراث فرهنگی در نظر داریم کمیسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و فرش دستباف در مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا بتوان به این حوزه نگاه ویژه داشت.

رئیس فراکسیون فرش مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتظار می‌رود تعداد بیمه شدگان فرش دستباف در هر استان متناسب با ظرفیت در نظر گرفته شود تا بتوانیم در این راستا به استان‌های فعال در این حوزه کمک ویژه‌ای کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید در حوزه فرش دستباف تولیدمان بازار و صادرات محور باشد، افزود: باید شرایطی به وجود آید که میزان تولید بر اساس ظرفیت بازار و همچنین با نگاه صادرات محورانه باشد از سوی دیگر انتظار می‌رود هر استان بتواند با نام و برند خود محصولاتش را به بازار عرضه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان