:
كمينه:۲۹.۸۶°
بیشینه:۲۹.۸۶°
Updated in: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
روزهای 13 و 14 فروردین حتما از وضع جاده ها با خبر شوید

آخرین وضعیت جاده ها / تمهیدات و تسهیلات ویژه ترافیکی در تهران به مناسبت سیزده بدر

اعلام محورهای پرتردد و شلوغ کشور / ممنوعیت و محدودیت تردد در برخی جاده ها از 11 فروردین به خصوص خودروهای سنگین/ کاهش تخلفات، تصادفات و تعداد جریمه‌ها نسبت به قبل / جلوگیری از تردد خودروهای فاقد زنجیرچرخ در محورهای کوهستانی و برفگیر...
کد خبر: ۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۲:۲۹




خبراقتصادی: پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به مناسبت سیزدهم فروردین ماه (روز طبیعت) طی اطلاعیه ای از اجرای تمهیدات و تسهیلات ویژه ترافیکی در این روز خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:به منظور برقراری نظم و ایمنی ترافیکی و سهولت حرکت در معابر و تقاطع های اطراف تفرجگاه های شهر تهران و شناسایی و پوشش ترافیکی مراکز جاذب سفر و پارکها و گردشگاه های تفریحی شهر تهران در خصوص برقراری انظباط ترافیکی و ایمنی تردد در روز طبیعت تمهیدات ترافیکی ویژه ای در نظر گرفته شده است که متن آن به شرح ذیل می باشد.

1-تردد کلیه کامیونها و تریلرها باستثناء وسایل نقلیه حامل مواد سوختی و مواد غذایی فاسد شدنی در کلیه معابر شهر تهران و همچنین تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده های مخصوص و قدیم کرج، جاده کن و سولقان، جاده لشگرک، افسریه، اسب دوانی، بزرگراه بعثت و فدائیان اسلام و شهرزاد از ساعت 0600 الی 2400 روز یکشنبه مورخه 13/11/91 ممنوع می باشد.

2-حرکت موتورسیکلت ها، موتور سه چرخ و وسایل کندرو از ساعت 0600 الی 2400 مورخه 13/1/91 در خیابانهای ولیعصر از میدان ونک به سمت شمال، شهید باهنر، آزادی، شهید رجائی و بزرگراههای چمران، شیخ فضل الله نوری، مدرس،آیت الله صدر و آفریقا ممنوع بوده و عوامل پلیس راهور در صورت مشاهده از حرکت این قبیل وسائط نقلیه جلوگیری خواهند نمود.

3- از حرکت وسایل نقلیه ای که اقدام به جابجایی و حمل مسافر بیش از ظرفیت همچنین سوار نمودن مسافر در صندوق عقب اتومبیل،باربند، اطاق بار و سوار نمودن مسافر و اطفال در سمت چپ راننده می نمایند،برخورد و جلوگیری به عمل خواهد آمد.

4- در صورت لزوم از روی پل استخر، بزرگراه شهید بابائی قبل از رستوران طلائیه از ساعت 1600 تا عادی شدن بار ترافیکی محور، محدودیت بعمل آمده و تردد وسائط نقلیه به سمت جنوب از طریق بزرگراههای شهید بابائی و صدر هدایت خواهد شد.

ضمنا در صورت یکطرفه شدن جاده لشگرک به سمت تهران از انتهای بلوار ارتش، سوهانک به سمت گردنه قوچک نیز از ساعت 1600 محدودیت تردد اعمال خواهد شد.

5- در صورت نیاز از ساعت 0700 الی 1300 جاده دماوند از تهران به آبعلی و از ساعت 1600 از آبعلی به تهران یکطرفه خواهد بود.

6- در صورت نیاز خیابان هنگام از تقاطع سه راهی دوازدهم الی تقاطع هنگام بلوار لویزان و ضلع غربی پادگان لویزان از ساعت 0700 الی 1300 جنوب به شمال و از ساعت 1600 الی 2200 شمال به جنوب یکطرفه خواهد بود.

در پایان این اطلاعیه آمده است:بدون شک هدف از اجرای تمهیدات ترافیکی در روز سیزدهم فروردین ماه افزایش ایمنی شهروندان عزیز بوده لذا از همه مردم فهیم شهر تهران درخواست می شود تا ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با پلیس و ماموران راهور پایتخت همکاری تنگاتنگ و صمیمانه داشته باشند تا انشاءا... به کمک هم بتوانیم روز طبیعت را با خاطره خوش به پایان برسانیم.


مرکز مدیریت راه های کشور با اعلام وضعیت محورهای مهم مواصلاتی کشور، اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 10 میلیون و 131 هزار خودرو در جاده های کشور تردد کرده اند.
مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد: بررسی تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی مرکز و براساس آخرین گزارش های سامانه های هوشمند ترافیک شمار برخط، در حال حاضر با وجود ادامه سفرهای نوروزی ترافیک درمحورهای آزاد راه تهران - قم‏‎ٌ‏، رشت - لاهیجان نیمه سنگین و محورهای  کرج - چالوس، هراز، آزاد راه قزوین - رشت  تراکم تردد وجود دارد.

لازم به ذکراست مجموع کل تردد ثبت شده طی 24 ساعت گذشته قریب به 10 میلیون و 131 هزار وسیله بوده که نسبت به مدت مشابه (روزگذشته ) 4 درصد کاهش  نشان می دهد.

همچنین بیشترین میزان تردد طی 24 ساعت  گذشته به ترتیب در مسیرهای آزادراه کرج - تهران، آزاد راه کرج - قزوین و آزاد راه تهران - قم بوده است و بیشترین حجم تردد طی 24 ساعت گذشته نیز به ترتیب در استان های مازندران، قم و تهران بوده است.

به غیراز محور تکاب - ایرانخواه در استان آذربایجان غربی و محورفرعی شمشک به دیزین واقع در استان های تهران و البرز که به علت بارش برف و ریزش های احتمالی تا اطلاع بعدی مسدود است، دیگر راه های ارتباطی کشور باز و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

 

 

 



احمدی‌مقدم فرمانده ناجا خبر داد: کاهش 12 درصدی تخلفات، 15 درصدی تصادفات و 25 درصدی جریمه‌ها


عصرخودرو: فرمانده ناجا گفت: در عین حالی که در نوروز امسال با افزایش سفرها در کشور مواجه بودیم اما به همین نسبت تخلفات رانندگی حادثه‌ساز در جاده‌ها کاهش یافته است.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نوروز امسال روزانه یک میلیون سفر در کشور انجام می‌شود که استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و هرمزگان بیشترین تعداد سفرها را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس تا پایان سفرهای نوروزی ادامه دارد، افزود: روزانه یک میلیون مسافر به استان‌های مازندران، گیلان، فارس و سواحل جنوبی کشور سفر می‌کنند که نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی در زمینه جا به جایی مسافر در کشور داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی از افزایش تعداد سفر به استان فارس و شهر شیراز نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و اضافه کرد: از تعداد سفرهایی که در نوروز انجام می‌شود یک سوم از مسافرت‌ها به استان فارس و شهر شیراز است و همچنین روز گذشته بیش از 3 میلیون مسافر به استان خوزستان سفر کردند.

احمدی مقدم با تأکید بر اینکه در نوروز امسال تصادفات در جاده‌ها 15 درصد کاهش یافته است ادامه داد: در همین مدت تخلفات رانندگی در جاده‌ها نیز، 12 درصد کاهش یافته است.

وی همچنین از کاهش تلفات رانندگی در جاده‌ها خبر داد و تصریح کرد: با وجود اینکه در نوروز 91 مسافرت‌ها افزایش یافته است، امسال تصادفات در جاده‌ها کاهش نسبی یافت و جریمه‌ها نیز نسبت به سال گذشته 20 تا 25 درصد کمتر بود است

 

 

 

 

ممنوعیت تردد در جاده جنگل گلستان از 11 تا 14 فروردین

فرمانده پلیس راه گلستان گفت: از روز 11 تا 14 فروردین 91 عبور از جاده جنگل گلستان تا خراسان شمالی از 7 صبح تا 12 شب ممنوع است.

سرهنگ علی اصغر مهری در گفتگو با  مهر افزود: این ممنوعیت شامل کامیون ها و تریلرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی نمی شود و عبور برای آنها آزاد است.

وی در ادامه با اشاره به تصادفات جاده ای در استان گفت: تاکنون 473 تصادف جرحی در استان به وقوع پیوسته است.

فرمانده پلیس راه استان گلستان گفت: با توجه به پیش بینی بارندگی در روزهای آتی در استان، کلیه راه های مواصلاتی استان باز است.

سرهنگ مهری افزود: در راه های استان هیچ مشکلی وجود ندارد و جاده ها خشک است.

طبق آمار تا نهم فروردین ماه 4.6 میلیون مسافر به گلستان سفر کرده اند.

 


 

 

ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محور آزاد‌راه رشت‌ ـ قزوین

فرمانده پلیس راه گیلان از ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین در مسیر آزادراه رشت‌ ـ قزوین و بالعکس خبر داد و گفت: سوار کردن مسافر در پشت وانت‌بارها ممنوع است.

مجید جمشاد با بیان اینکه طرح روان‌سازی ترافیک در محور رشت‌ ـ قزوین از ساعت 12 ظهر امروز آغاز می‌شود، اظهار داشت: از امروز تا ساعت 24 روز 14 فروردین تردد انواع وسایل نقلیه سنگین شامل کامیون و تریلی به استثنای حاملان مواد غذایی فاسد شدنی و سوختنی در محور آزاد راه رشت‌ ـ قزوین و بالعکس ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه تردد موتورسیکلت‌ها در آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان نیز در زمان اجرای طرح روان‌سازی ترافیک ممنوع است، تصریح کرد: رانندگان وانت‌بارها نیز در بخش بار از سوار کردن مسافر خودداری کنند.

این مسئول با بیان اینکه سوار کردن مسافر در قسمت بار وانت‌بارها ممنوع است، اذعان داشت: در صورت مشاهده راننده اعمال قانون می‌شود.

وی با اشاره به بارندگی‌های پراکنده استان و لغزنده بودن جاده‌ها خاطرنشان کرد: به دلیل بارش باران سطح جاده‌های استان لغزنده است بنابراین رانندگان باید نهایت دقت و احتیاط لازم را داشته باشند.

جمشاد اجرای طرح محدودیت ترافیکی را تا پایان روز چهاردهم فروردین ذکر کرد و اذعان داشت: با توجه به نزدیک شدن ایام سیزده نوروز رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی مورد تاکید است ضمن اینکه طرح روان‌سازی ترافیک در 13 نوروز از ساعت هفت صبح اعمال می‌شود.

وی سبقت و سرعت غیرمجاز را دو عامل مهم حادثه‌ساز دانست و تصریح کرد: بی‌توجهی به جلو و عدم رعایت حق تقدم عبور نیز موجب بروز حادثه می‌شود که رانندگان باید به این موارد توجه کنند تا از بروز حادثه جلوگیری شود.

 

 

جلوگیری از تردد خودروهای فاقد زنجیرچرخ در محورهای کوهستانی و برفگیر

رییس پلیس راه استان البرز گفت:باتوجه به شرایط جوی و کاهش دما درمحورهای مختلف این استان، از خودروهای فاقد زنجیرچرخ در محورهای کوهستانی و برفگیر جلوگیری می شود.

سرهنگ ' همایون شریفی ' افزود: با شرایط جوی روز گذشته در محورهای کوهستانی بویژه محور کرج -چالوس ، برخی رانندگان بدون درنظر گرفتن وضعیت بدون زنجیر وارد محور شده بودند که اجازه حرکت به آنها داده نشد.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی حتما رانندگان قبل از سفر در محورهای کوهستانی از وضعیت راهها با خبر شوند .

شریفی افزود: علی رغم پایان فصل زمستان، کاهش دما در استان البرز پیش بینی شده است که مسافران باید نسبت به این مهم توجه لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: رانندگان در هنگام سفر بویژه در محورهای کوهستانی حتما تجهیزات ایمنی و وسایل گرمازا به همراه داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

شریفی یادآورشد: رانندگان حتما قبل از شروع حرکت از سلامت وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند و سپس شروع به رانندگی کنند تا موجب بروز حوادث احتمالی نشوند.

وی همچنین از رانندگان خواست تا ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده ها، همکاری لازم را با پلیس داشته باشند


محدودیت های ترافیکی
به گزارش پایگاه خبری پلیس، در  اطلاعیه محدودیت‌های ترافیکی آمده است:بر این اساس، تردد انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمام آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی برون شهری کشور ممنوع است. با توجه به حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز ۹۱ و افزایش ظرفیت تردد محورهای مواصلاتی کشور، به منظور ارتقای ضریب ایمنی و روانی ترافیک محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور در محورهای پرترافیک کشور اجرا می‌شود.

همچنین در تمامی محورهای برون‌شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌شود، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی مستثنی است و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌شود که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می‌شود یا ممنوعیت در طول سال دارند.

در محور کرج - چالوس تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان ممنوع است و تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج - چالوس از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای ۱۲ تا ۱۴ فروردین سال ۹۱ از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ از مرزن‌آباد به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.

در محور هراز نیز رفت و آمد انواع تریلر در محور هراز همچنان ممنوع است و تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۹ فروردین تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۴ فروردین از تهران به آمل و برعکس ممنوع است.

در این محور همچنین حرکت انواع وسایل نقلیه در محور هراز از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روزهای ۱۲ تا ۱۴ فروردین از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ روزهای فوق از آب اسک تا رودهن به صورت یکطرفه خواهد بود.

براساس اطلاعیه پلیس راه راهور ناجا، در محور فیروزکوه نیز تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۹ فروردین تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۴ فروردین از تهران به قائم‌شهر و بازگشت ممنوع است.

در محور قزوین -رشت هم رفت و آمد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۹ فروردین تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۴ فروردین از قزوین به رشت و برعکس ممنوع است.

همچنین در محور قدیم ساوه - همدان تردد حرکت تریلر و کامیون به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۹ فروردین تا ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۱۴ فروردین از ساوه تا سه‌راهی دخان و برعکس ممنوع است.

در محورهای اردبیل -آستارا، اردبیل - سراب و خلخال به اسالم و برعکس تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح تا ۲۴ روز یکشنبه ۱۳ فروردین ممنوع است.

در اطلاعیه پلیس راه راهور ناجا آمده است: همچنین در محورهای مشهد- قوچان، مشهد- نیشابور و سبزوار تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح تا ۲۴ روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۳ فروردین ممنوع است.

در محور چمن بید- بجنورد- شیروان و برعکس نیز رفت و آمد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح تا ۲۴ روزهای ۱۱، ۱۲و ۱۳ فروردین ۹۱ ممنوع است.

همچنین محدویت فوق برای انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی در محورهای بانه - سقز - سنندج و مریوان و گلوگاه -گرگان- جنگل گلستان و چمن‌بید عملی خواهد شد.

همچنین در محورهای اصلی استان بوشهر و اصفهان تردد انواع کامیون‌های کمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۱۰ فروردین تا ساعت ۲۴ دوشنبه ۱۴ فروردین ممنوع است.

در محورهای سلفچگان - قم، جاده قدیم کاشان - قم و جاده قدیم تهران - قم نیز تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۱۳ فروردین ممنوع است.

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راه راهور ناجا با شماره تلفن 88255555 (10 خط) به طور شبانه‌روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امدادرسانی احتمالی به هموطنان است

پاسخگويي تلفن هاي گوياي وزارت راه و شهرسازي در ايام نوروز
تلفن‌هاي گوياي وزارت راه و شهرسازي در زمينه هواشناسي، وضع راه هاي كشور، حركت قطارها و هواپيماها به صورت شبانه روزي در ايام نوروز آماده پاسخگويي به شهروندان است .

به گزارش  پايگاه اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي تلفن 1539 آماده دريافت پيام‌ها و پاسخگويي در زمينه حركت قطارها و اطلاع از آخرين وضع قطارهاست. تلفن 134 هواگوي سازمان هواشناسي وزارت راه و شهرسازي نيز آماده پاسخگويي به شهروندان در زمينه وضعيت هواي همه نقاط و راههاي كشور، اطلاعيه هاي هواشناسي و توصيه به شهروندان است.
مسافران جاده اي نيز به منظور كسب اطلاعات در مورد وضع جاده ها، مسافت ها و انتخاب بهترين مسير و ديگر موارد مي‌توانند با شماره تلفن 141 تماس بگيرند. همچنين با شماره تلفن 88925252 مي توان اطلاعات وضع راههاي كشور را ازطريق نمابر دريافت كرد و سامانه اطلاع رساني www.iran141.ir نيز آخرين اطلاعات حوزه‌ راه‌ها را ارئه مي دهد.
بنابر اين گزارش شماره دريافت پيامك 3000142 و شماره ارتباط مستقيم 88804400 آماده دريافت شكايت هاي مردمي در زمينه قيمت بليت ناوگان برون شهري جاده اي است.
سامانه تلفن گوياي 199 نيز پاسخگوي اطلاعات پرواز در زمينه دريافت اطلاعات و جدول زماني پروازهاست.
مسافران و استقبال كنندگان مي‌توانند قبل از حركت از منزل در تماس با اين شماره تلفن از ساعت پرواز اطمينان حاصل كنند.
اداره كل روابط عمومي وزارت راه و شهرسازي با شماره تلفن 82244090 و 82244091 آماده دريافت همه انتقادها ، پيشنهادها و مطالب شهروندان در حوزه راه و شهرسازي است.
شهروندان مي توانند براي دريافت اطلاعات كامل در زمينه راه‌هاي كشور، قطارها ، هواپيماها و وضع هواي همه مسيرها مي توانند به پايگاه اينترنتي وزارت راه و شهرسازي مراجعه کنند و از طريق اين سايت از لينك سايتهاي سازمانهاي تابعه وزارتخانه استفاده كنند. سامانه پيامك اداره كل روابط عمومي وزارت راه و شهرسازي به شماره 30007070 آماده دريافت پيامهاي شهروندان در حوزه وزارت راه و شهرسازي است.
وزارت راه و شهرسازي همچنين درباره خريد ويلا و زمين در شهر‌هاي شمالي به شهروندان هشدار داده است