وی با بیان اینکه یا باید برای تکمیل خطوط 10سال صبر کنیم یا باید به فکر شیوههای دیگر همچون کسب درآمد پایدار یا فاینانس باشیم، گفت: در کمیسیون عمران و حمل و نقل به صورت ویژه روی دو طرح در راستای توسعه درآمد پایدار فعالیت میکنیم که باید بگویم یکی از این طرحها بازنگری در محدوده طرح ترافیک است، چرا که محدوده فعلی طرح ترافیک 37سال است که اینگونه مانده و هیچ تغییری در آن انجام نشده و تنها هر ساله عوارض ورود به آن تغییر میکند. وی با بیان اینکه از اشکالات طرح ترافیک موجود بیعدالتی و توزیع نامناسب است، گفت: در حال بازنگری هستیم به گونهیی که هر خودرویی که بخواهد وارد محدوده شود نباید جامعه هزینه آن را پرداخت کند. علیخانی با بیان اینکه در بازنگری محدوده طرح ترافیک بحث افزایش قیمت مطرح نیست و حتی ممکن است قیمتها نیز کاهش بیابد، گفت: درآمد شهرداری از عوارض این محدوده کم است و حدود 300 تا 350میلیارد تومان میشود که نصف حقوق پرداختی هر ماه کارکنان شهرداری است.
به گفته علیخانی، ساماندهی پارک حاشیهیی در سطح شهر تهران نیز طرح دومی است که در کمیسیون حمل و نقل در حال پیگیری است که به نظر میرسد با اجرای این دو طرح که تا ماه آینده به صحن علنی شورای شهر میآید ضمن اخذ رضایت مردمی، میزان درآمد شهرداری از این دو محل افزایش یابد.
وی همچنین در خصوص گرههای ترافیکی نیز با بیان اینکه بحث اصلاح گرههای ترافیکی در شورای شهر مطرح شد، گفت: قرار شد اولویت با حل گرههای ترافیکی کمهزینه باشد.
وی در خصوص استفاده از سایر درآمدهای حمل و نقل همچون LRT گفت: ما مخالف استفاده از سایر مدلهای حمل و نقلی نیستیم اما به شرطی که سرمایهگذاری انجام شود. به نظر من LRT بهتر از BRT فعلی است، اگر قرار باشد در بودجه اعتباری در نظر گرفته شود، قطعا اولویت ما با مترو است اما در کنار مترو احداث LRT به شرط تامین منابع بلامانع است.
وی در خصوص سرانجام تاکسیهای اینترنتی نیز با بیان اینکه ما مخالف تاکسیهای اینترنتی نیستیم، افزود: اما بر اساس قانون، ساماندهی حمل و نقل عمومی در داخل شهرها بر عهده شهرداری است و ما باید نسبت به ساماندهی این تاکسیهای اینترنتی اقدام کنیم، چرا که متاسفانه شاهدیم که در چند ماهه اخیر برخی اتفاقات ناگوار در بستر این تاکسیها انجام شده است.