:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
عضو اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان گفت:

بیمه بافندگان "فرش دستباف" در انتظار تصمیم پایتخت‌نشینان

عضو اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان گفت: متاسفانه وضعیت بازار فروش فرش دستباف در اصفهان خوب نبوده و بافندگان فرش نیز به دلیل نداشتن بیمه و مشکلاتی که سر راه خود دارند، بی‌انگیزه شدند.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱
اقتصادگردان_ سعید عصاچی در گفت‌وگویی در اصفهان درباره وضعیت بیمه بافندگان فرش دستباف اظهار داشت: در طول ماه‌ها و سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای بیمه بافندگان انجام شده اما این مهم در انتظار تصیم مجلس و دولت است که هنوز ابلاغی در این زمینه اعلام نشده است.

وی با اشاره به وضعیت خرید و فروش فرش دستباف اصفهان بیان کرد: متأسفانه وضعیت بازار فروش فرش دستباف در اصفهان خوب نبوده و آن‌قدر که خریداران فرش دستباف برای فروش فرش‌های از قبل خریده شده به بازار مراجعه می‌کنند، برای خرید نمی‌آیند.

عضو اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان تصریح کرد: مصرف داخلی فرش دستباف ظرفیت و بازار محدودی دارد و از طرف دیگر صادارتی در زمینه فرش انجام نمی‌شود که بافندگان انگیزه‌ای برای تولید داشته باشند.

وی گفت: یکی از دلایل بی‌انگیزگی بافندگان فرش دستباف و عدم رغبت جوانان برای ورود به این حوزه قیمت پایی دستمزدهای بافندگان فرش دستباف است به صورتی که دستمزی که بافندگان برای فرش می‌گیرند نسبت به کار و هنری که خرج می‌کنند ناچیز است.

عصاچی با بیان اینکه فرش دستباف اولویت خود را از دست داده است، خاطرنشان کرد: فرش دستباف یک کالای لوکس و ارزشمند است که متأسفانه به دلیل رکود اقتصادی هم در داخل کشور و هم در کشورهای اروپایی و آمریکایی، اکنون اولویت خود را از دست داده است.

منبع : تسنیم