:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

سونامی‌ گرانی‌بااجرای‌ فازدوم‌هدفمندی‌/////, خطر افزایش 4 برابری قیمت ها

موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه رقمی که دولت برای توزیع یارانه نقدی در بودجه ۹۲ در نظر گرفته ،تورم زا است، تاکید کرد:مبلغی که دولت در پی توزیع آن به عنوان یارانه نقدی در نظرگرفته تورم زا است و گرانی ها را بیش از پیش تشدید می کند.
کد خبر: ۱۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹


موسی الرضا ثروتی در گفت و گو با خانه ملت گفت: به طور کلی بودجه ۹۲ دارای موارد مناسب و غیر مناسب اقتصادی است و مجلس باید در زمان بررسی این لایحه بودجه دقت جدی داشته باشد.

نماینده مردم بجنورد،مانه،سملقان،جاجرم،گرمه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:در بودجه ۹۲ برداشت از صندوق توسعه ملی افزایش پیدا کرده که نباید با این مسئله موافقت شود چرا که به صلاح کشور نیست و خلاف برنامه پنجم توسعه نیز است.

ثروتی همچنین تصریح کرد:  در ارتباط با هدفمندسازی یارانه پیشنهاد غیر منطقی داده شده است و مبلغ یارانه نقدی به طور قابل توجهی افزایش داشته که با توجه به تورم موجود در جامعه این اقدام به هیچ عنوان منطقی نیست و برروند تورم بیش از پیش شدت می بخشد.

وی ادامه داد:بر اساس قانون باید سهام شرکت ها را در مناطق کمتر توسعه یافته سرمایه گذاری کنیم در حالی که در بودجه ۹۲ به این دست از مسائل نیز توجه نشده است.

ثروتی با اشاره به این که نگاه دولت به هدفمندی در بودجه ۹۲ مملو از تورم است، افزود:مبلغی که دولت در پی توزیع آن به عنوان یارانه نقدی است به شدت تورم زا است و گرانی ها را بیش از پیش تشدید می کند.


وی تاکید کرد: مجلس نیز به دلیل نگرانی از گرانی های با اجرای فاز دوم در شرایط فعلی مخالفت کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت:دولت پیشنهاد اجرای فاز دوم یارانه ها را با درآمد ۱۲۰ هزار میلیاردی داده که در این صورت قیمت ها باید بیش از ۴ برابر افزایش پیدا کند، اما نظر مجلس این است که در شرایط کنونی اقتصادی نباید فاز دوم اجرا شود.