:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵

بانک‌های کنیا زیر بار انتقال پول نمی‌روند

بانک های کنیا علی رغم رفع تحریم ها، تمایلی به انجام مبادلات بانکی با بانک های ایرانی ندارند و این امر تاجران چای این کشور را برای دریافت طلب هایشان از ایران با مشکل مواجه کرده است
کد خبر: ۱۰۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
اقتصاد گردان - به گزارش  آل افریکا، حتی پس از برداشته شدن تحریم‌ها، بانک های کنیا تمایلی به انجام مبادلات بانکی با بانک های ایرانی ندارند و این امر تاجران چای این کشور را برای دریافت بدهی هایشان از ایران با مشکل مواجه کرده است.

مقامات سازمان چای کنیا هفته گذشته در ایران بودند و تلاش کردند تا مشکل بدهی 120 میلیون شیلینگی خریداران ایران به تاجران چای کنیا را حل کنند.

آلفرد بوسولو، مدیرکل سازمان کشاورزی و مواد غذایی هفته پیش گفته بود: «ما در ایران نشست هایی با مقامات ایرانی در رابطه با پرداخت های معوق تاجران ایرانی به صادرکنندگانمان داشتیم.»

«هرچند تحریم های ایران رفع شده است اما هیچ بانک کنیایی تمایل ندارد تا مدیریت مبادلات را به عهده بگیرد. ما باید این موضوع را با وزارتخانه مربوطه مطرح کنیم.»

بوسولو گفت خریداران ایرانی به تاجران کنیایی توصیه کرده اند تا حساب بانکی در اروپا یا امارات باز کنند تا آنها بتوانند از طریق این کشورها به آنها پرداخت داشته باشند.

وی افزود دلالان کنیایی پرداخت ها را با بانک های کنیایی انجام می‌دهند اما هیچ کدام از بانک ها نمی خواهند مبلغی از ایران دریافت کنند.

ایران معمولا مقادیر زیادی چای از هند و سریلانکا وارد می کند و کنیا حدود 20 میلیون کیلوگرم از واردات 120 میلیون کیلوگرمی ایران در سال را به خود اختصاص داده است.

میزان صادرات چای کنیا به ایران در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه پارسال 55 درصد کاهش یافته و از 437 هزار و 905 کیلوگرم به 197 هزار کیلوگرم رسیده است.